Alger, lugnande effekt?

linhe063

Trådstartare
Jag har hört att alger ska vara bra mot det mesta är det någon som har någon erfarenhet av detta? Har bla hört att nervösa hästar som får alger ska bli mycket lugnare och stabilare, sant? Vet ni kanske något annat fodertillskott som har lugnande effekt på nervösa eller spända hästar.

Jag har en 7 årig vallack som helt plötsligt kan bli jätte spänd för något och bli helt blockerad, inte så roligt när man är ute på tävling. Han skulle behöva något som lugnade ner honom lite grann.

Tacksam för alla tips...

Sv: Alger, lugnande effekt?

Alger har nog i alla fall en lugnande effekt på ryttaren! Tror ryttaren på att det verkar så blir ryttarens självförtroende bättre och hästen lugnare.

Liknande trådar

R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 368
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 551
Senast: Lavinia
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader... 2
Svar
22
· Visningar
7 045
Senast: yamyam
·
Hästmänniskan För 7 månader sen köpte jag min första häst. Har haft erfarenhet som medryttare men absolut ingen skolad och kunnig ryttare. Tanken var...
Svar
11
· Visningar
2 702
Senast: angelwings
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka