Algers smaklighet

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Punkity
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 010
P

Punkity

På ridskolan där jag håller till har de börjat ge hästarna alger. Igår såg jag att en av ponnyerna (:eek:) lämnat kvar kraft i krubban. Det enda som ändrat sig är algerna samt att han vilar den här veckan. Dock har vila aldrig förut tagit sig uttryck i att han inte äter upp. Inget annat verkar fel på honom. Kan det vara så att han helt enkelt inte tycker om algerna?

Sv: Algers smaklighet

Alger är ju inte direkt naturligt hästfoder.
Och jag förstår de hästar som tycker det smakar illa...

(föreslår för övrigt en titt i den långa algtråden som fanns här för ganska länge sedan, för mer info om alger)

Sv: Algers smaklighet

alger är väl inget onaturligt hästfoder? varför äter islandshästarna på island utav algerna för att få i sig vitamnier?

Liknande trådar

R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 368
Senast: Roheryn
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
656
Senast: Kristall10
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 478
Senast: Edla
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 311
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka