All denna utrustning...

Mitrolle

Trådstartare
... man har till sina hästar! Jag lovar att det jag har skulle räcka gott och väl till 5 hästar. :o Och just nu har jag bara en vuxen häst och ett föl så... Men trots detta köper jag ändå nya saker lite då och då när jag hittar nåt jag bara måste ha :angel:
Varför är man så himla prylfixerad när det gäller hästarna tro? :confused: Jag menar inte att allt måste matcha eller så, utan bara detta att man vill ha så mycket som möjligt... :smirk:
Någon annan som känner igen "problemet"?

Har funderat på att städa och kanske sälja en hög med saker, men man kanske kan komma att behöva dem någon gång ju... :angel: :cool:

:D
 
Jag känner igen det där!
Just nu har jag bara (!) 2 sadlar, ska dock sälja den ena, men å andra sidan ska jag köpa en sadel (Två? :D) till förhoppningsvis innan jul.
Träns har jag en sisådär *räknar* 6-7 stycken, och bett har jag väl ett 20-tal minst :o
Iofs har jag inte så många täcken (2 regn, 2 fleece, 1 termo, 2 länd/ridtäcken 1 ullfilt och 1 fleecefelt + 1 vinter och 1 regn som mer eller mindre är strimlade), men många benskydd (8 par minst) och hur många fleecelindor som helst. Sadelöverdrag har jag tre stycken, schabrak ett 20-tal säkert.

Sen har man ju en massa småkrafs, som man egentligen inte behöver, men orka sälja allt... :smirk:

Borstar är nog det som jag har lite av, så det ska jag köpa. Sen ska jag ha köpförbud på allt. :)
 
hehehe... jag har 4 sadlar... :o Ska sälja en iaf... bara nån vill ha den nån gång!
Täcken ska vi inte tala om, har nog (utetäcken enbart) 10 st!!! :eek:
Och 10 träns...
och benskydd... tja om man räknar alla som går att använda så är det väl en 6-7 st olika sorter
vojlockar och innetäcken kryllar det också av.

Men ändå vill man ha nytt! :confused: :crazy:
 
Jo, det är helt ofattbart hur mkt prylar man har....
Iaf så köpte jag ett träns + ett schabrak till igår.
Fattar inte hur man kan vara så prylhysterisk. Men men...någon måste ju vara det :smirk:
 
Nej, defentivt inte! Dessutom blev det ju brodyr på båda sidorna oxå, mitt samt hästens namn :love:
 
skönt å se att de inte bara e jag som samlar på mig massor av saker:) Jag har hur mycket som helst. orkar inte räkna upp allt nu skulle ta för lång tid:) för ett år sedan när vi bytte stall så blev det ca 20 flyttkartonger. men de va då de :crazy: har köpt massa nya saker sen då. hästsaker kan ma ninte få för mycket av?? nya färger osv eller?? :confused: :D
 
Jag är oxå sån att jag kan shoppa hästprylar tills jag dör. Står valet mellan ett par jeans och ett träns så väljer jag tränset utan tvekan.

Nånstans på vägen har man nog blivit lite skadad :) Det har tom gått så långt att jag tycker folk som inte köper mycket nytt (och eg onödigt) el inte ens vill ha är lite knepiga :D Jag har inte heller obegränsat med resurser men det är ju så roligt med nya grejer.

Men jag försöker iaf begränsa mig lite, men det är inte så lätt. Nu har jag hittat en bra instruktör och försöker lägga pengarna på ridlektioner istf grejer. Men då kommer ju problemet med vad man ska klä på hästen när man åker iväg, det måste ju matcha! Och har man då inte allt i rätt färg så ligger det ju nära till hands att köpa.... :crazy:
 
i wish.

kollar alltid på nätet, affärer och tidningar och gör listor på vad jag ska köpa men det r inte ofta det går hela vägen... Har ingen egen inkomst förutom studiebidrag så har inte råd.. Men jag sparar till Globen, haha. :D
 
känner så väl igen mig :D
jag tror dom flesta hästägare gillar att shoppa hästprylar.
(finns väl några undantag :p)
jag måste alltid ha något och känner mig jätte glad när jag handlat,sen går jag genast och tänker på nästa pryl jag ska inhandla :o :crazy:
(min sambo tycker jag e liiite jobbig ;))
mvh/Arabizar
 
Jag fullkomligt älskar att shoppa hästgrejor och stall/ridkläder till mig själv. Försöker använda allt men visst finns det grejor som jag aldrig har haft använding för. Tycker det går mkt bättre om hästen och jag är snygga när det är riddags. :D Fast sedan jag började rida för ny (och dyrare) instruktör så har det blivit mindre shoppande. Har inte råd helt enkelt! :smirk:

Ska beställa från Börjes nu när jag har fått med mig en polare att dela frakten med! Stalltäcke, sadelöverdrag. läderbalsam och hoppshabrak! Det är ju en jäkla tur att Börjes finns för såna som jag som älskar att shoppa men inte har supermkt med pengar! :bow:
 
Så är det här med. Jag kollar i kataloger och på hemsidor och skriver låånga listor på vad jag ska/måste köpa, sen har jag tur om ens hälften av det där blir inhandlat inom den närmsta framtiden. :crazy:
 
Jag handlar mkt till hästarna, men säljer undan minst lika mkt eftersom... :D Så jag har inte så mkt... :angel: Kan bara tänka hur mkt jag skulle ha om jag inte sålde osså, skulle behövt en sadelkammare för 10 pers då... :D
Nu längtar o sparar jag till Globen som är om lite drygt en månad... :banana: :banana:
 
Ja tillverkarna älskar puckon som oss, som köper allt de inte behöver egentligen bara för att det är så "fiint" eller "kanske kommer till användning någon gång i framtiden". Man samlar på sig grejer och grejer och grejer kanske i tanken att "häststackarn kanske behöver detta" eller "kanske jag köper en till häst någon gång" men köper man en till häst ger man sig ändå iväg och handlar nya prylar till denna, och kommer således tillbaks i ruta ett.

Nu har jag hamnat i rutan där det står "har köpt allt som hästen verkligen behöver, kanske behöver, kanske kommer att behöva eller inte alls behöver men måste ha". Jag är väl medveten om att jag inte kan köpa till något mer till hästen, och sitter här och hoppas i hemlighet att hästen gnager sönder vintertäcket eller att något ska gå sönder så att man får anledning att gå på shoppingrunda igen och plocka på sig det tillverkarna vill att vi ska köpa.

Förstår ni egentligen exakt hur pass mycket tillverkarna ÄLSKAR er???
 
tillverkarna lever ju på oss puckon som köper massa onödigt :D

ta tex eskadrons vanliga senskydd. de är ju lika dana som vilka andra skydd som hellst tex hampa skydden från börjes. MEN det sitter ett eskadronmärke på dem altså dubbelt så dyra fast det endå är samma skydd. ändå är alla så dum och köper dem (inkl jag ;) ) men är det märket man vill åt så betalar folk dumt nog..

gissa om affärerna skrattar åt oss när vi kommer med fulla kassar med hästgrejer som de har betalat halva priset på och vi är så dumma å köper dem ändå... sånna är vi hästfolket.. :rofl:
 
Det är ju så KUL att shoppa.
Är själv hopplös.
Skor (till mig) och hästprylar hör till absoluta favoriterna. Och självklart känner tillverkrna till det. Det är ju därför det finns så himla många varianter av allt.

För att ha råd (och plats)att köpa ännu en vojlock, täcke, träns eller vad det nu är kan man ju alltid rensa lite.

Jag shoppar - alltså finns jag :o

Pinsamt...
 
Förmodligen för att du inte tjänar pengarna själv. Kan lova att den dagen när du betalar med din egen lön så är det inte alls lika kul längre ;)
 
Nu är det faktiskt så att jag jobbar och betalar det jag vill ha med min egen lön. Så det så.:devil:
Visst, allt av det jag har till mina hästar har jag inte betalt själv, men jag har då rakt inte fått allt. :smirk:
 
vi (jag och min syster) har massor av saker och vi har inte ens en häst!! sadeln köpte vi för hästen som syrran red förut avlivades och så skulle ägaren ha en "ren" dressyr häst och sålde sin hoppsadel till oss.
täcken och massor av schabrak har vi med... lindor ja prylar upp över öronen!! :D
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
11
· Visningar
544
Senast: Palermo
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 724
Senast: Solstig
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 023
Senast: Whoever
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 281

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp