Alla dessa sociala nätverk

Cattis_E

Trådstartare
Många av er i vårt avlånga land verkar ha så många nätverk.
Hur orkar ni?
Jag känner mig totalt omodern som tycker jag "stup i kvarten" hör talas om något nytt i förbifarten som alla vet vad det är...

Vilka sociala appar/hemsidor där ni på ett eller annat sätt interagerar med ett nätverk använder ni?

Jag använder
Dagligen
Fb men anstränger mig för att kolla flödet hela tiden.
Messenger för Facebook
På dessa har jag alla aviseringar avaktiverade då jag blir tokig på allt plingande.
Informerat vännerna att man får ringa eller smsa om det är mer brådskande

En gång i veckan till varannan vecka
Linkedin

Mer sällan
Pinterest

Ett par använder sällan-appar har jag säkert glömt nu.
Jag önskar jag enkelt bara kunde släppa Facebook, men tyvärr behöver jag det till vissa saker.

Många av er i vårt avlånga land verkar ha så många nätverk.
Hur orkar ni?
Jag känner mig totalt omodern som tycker jag "stup i kvarten" hör talas om något nytt i förbifarten som alla vet vad det är...

Vilka sociala appar/hemsidor där ni på ett eller annat sätt interagerar med ett nätverk använder ni?

Jag använder
Dagligen
Fb men anstränger mig för att kolla flödet hela tiden.
Messenger för Facebook
På dessa har jag alla aviseringar avaktiverade då jag blir tokig på allt plingande.
Informerat vännerna att man får ringa eller smsa om det är mer brådskande

En gång i veckan till varannan vecka
Linkedin

Mer sällan
Pinterest

Ett par använder sällan-appar har jag säkert glömt nu.
Jag önskar jag enkelt bara kunde släppa Facebook, men tyvärr behöver jag det till vissa saker.
Jag har bara Facebook, det är dock enbart för att jag tycker det är lite kul med alla grupper. Har i princip inga vänner där eller sådär. Använder Facebook som bukefalos ungefär.

Haha sociala medier hade väl iofs varit en bättre rubrik. Nätverk är väl mer vad man kan få av medierna *oops*

Mycket av mina nätverk är IRL....

Men jag läser ett gäng tidningar på datorn varje dag och jag har ett fb-flöde med några nationellt verksamma personer.

Så mycket av populärkulturen missar jag men den är jag ändå inte intresserad av. Men politik och nyheter är jag intresserad av så det har jag en del koll på. Mest via media.

Facebook är jag inne på dagligen.

Messenger använder jag nästan dagligen, men har haft lite strul med den senaste veckan då jag inte blivit varse nya meddelanden förrän jag öppnat appen.

Instagram används oregelbundet.

Linkedin är jag nästan aldrig inne på numera. Det var oftare förr då jag var på gång och skulle byta jobb.

Jag sitter för mycket med skiten - hur motiverar man sig till tt dra ner. Endast fredag em i mån om tid vore lagom!

Gillar att prata med folk i vekligheten, men så tycks det inte gå till längre.

Facebook är jag inne på dagligen.

Messenger använder jag nästan dagligen, men har haft lite strul med den senaste veckan då jag inte blivit varse nya meddelanden förrän jag öppnat appen.

Instagram används oregelbundet.

Linkedin är jag nästan aldrig inne på numera. Det var oftare förr då jag var på gång och skulle byta jobb.
Är egentligen därför jag är inne när jag är det. inte för att jag SKA byta, men håller lite koll och dyker rätt upp (ffa rätt geografiskt) så.

Jag använder dagligen,
Bukefalos
Facebook och Messenger
Youtube
Instagram
Snapchat

Har även, som jag använder väldigt sällan,
Deviantart
Happypancake
Naruto - anifreak
Aarinfantasy
Livejournal
Tumblr

Det är väl i stort sett det jag använder mig av, kan ha glömt något. :)

Facebook, Youtube och Instagram, delvis för att hålla kontakt med internationella vänner, delvis för att marknadsföra mitt företag och delvis för att det är jäkligt trevligt att börja morgonen med kaffe och slösurfande ;)

Jag har Facebook och messenger sedan länge. Inga aviseringar med ljud, men en symbol när jag fått meddelande. Har även instagram sedan några månader, enbart för att min syster har det (hon har ej Facebook) och jag inte vill missa bilder på systersönerna ☺.

Facebook, Messenger, Instagram, buke och så har jag en mycket oanvänd youtube också. Sen är jag med på lite andra specialforum

Facebook, instagram, buke, messenger (om det nu ska ses som ett eget område, jag räknar det till facebook) och pintrest. Jag kollar mindre när jag som nu åker bil och pluggar, mer när jag åker tåg eller pluggar hemifrån. :D

FB är jag inne på typ en gång i månaden, fy vad hemskt det är fattar inte hypen
Annars har jag inget mer nätverk, inget twitter inget instagram och jag är lika stressad som er andra ändå :D
Kollar skallerbloggar typ varje dag, IQ befriade folk underhåller mig

Jag använder Facebook dagligen och messenger. Jag har dock aldrig chatten öppen och får inga aviseringar till telefonen eller dylikt. Jo bara om nytt meddelande från messenger kommit.
Jag har instagram också. Kollar det bara när jag själv lägger upp bild. Då scrollar jag tillbaka lång tid och kollar vad jag missat. Har i stort sett bara vänner som jag följer.

Jag har olika nätverk till olika saker. Facebook är ju till för mina vänner och allt det där. Instagram har jag av samma anledning som Facebook, men det är också mer utökat. Jag lägger upp mycket mer nischat på Instagram än jag gör på Facebook. Min instagram handlar mycket om min odling, min trädgård och mitt vardagliga liv. Mycket av det hamnar givetvis också på Facebook, men det är inte riktat till samma publik. Och jag har en öppen Instagram, vilket gör att jag har följare som jag inte har en aning om vilka de är. Och jag följer människor jag tycker är roliga, men som jag inte har en aning om vilka de är mer än vad de visar på Instagram.

Sen använder jag Snapchat. Det är mer för mina närmsta vänner och killar jag vill vara privat med. Där lägger jag upp bilder jag aldrig hade lagt upp på Instagram eller Facebook, som ju är öppna konton.

Min bror använder WhatsApp så det använder jag också av den anledningen att han ringer mig på den.

Numer är jag periodare på Bukefalos. Jag kommer och går. Under helgen var jag bortrest och tänkte inte ens på Buke, men nu när jag är hemma igen och har lite tråkigt är Buke enormt spännande och roligt och jag har massor att läsa för att komma ikapp. Älskar Buke! Jag har lärt mig enormt mycket och lärt känna så mycket roliga och underbara människor genom Buke. :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

• Bergsyra
  • Linjeavel?
  • Hingstvalsfunderingar 2025
Tillbaka