Alla dessa sociala nätverk

Facebook för att hålla kontakt med vännerna (som jag aldrig träffar) och LinkedIn för jobbkontakter. Släpper inte in arbetsrelaterade kontakter på FB.

Kollar Instagram då och då, men har aldrig lagt upp något.

Facebook, messenger (använder det lika som sms, vissa personer föredrar messenger men för mig kvittar det lika då sms/mms ingår i abbonnemanget), instagram, buke. Jag använder mest facebook för att följa nyheter och följa vad andra gör med sina nordsvenskar (se bilder på söta nordsvenskar :D). Nu för tiden delar ju folk mest saker de hittat på nätet på facebook, det händer ganska sällan att någon faktiskt skriver ett inlägg om sig själv tycker jag.

Instagram är privat för mig så där har jag enbart vänner men jag följer en hel del som är offentliga, antingen kända personer eller personer som t.ex. använder kontot för sina hundras som jag är intresserad av. Använder medierna varje dag, mest som uttråkningskontroll. När man väntar på bussen eller behöver ett break på jobbet.

Jag använder dagligen:
Facebook (och messenger)
Instagram
Snapchat
Youtube
Buke, om vi nu räknar det :D

Mer sällan:
LinkedIn
Whatsapp
Twitter
Pinterest
Periscope

Jag använder dagligen:
Buke :D
Instagram
chattar på facebook (från ipad/dator, har ingen fb-app installerad)

Någon gång i veckan använder jag facebook till annat och ibland lägger jag upp filmer på youtube.

Jag har ingen som helst koll på:
Snapchat, linkedin, whatsapp, twitter, pinterest, periscope, tumblr och vad mer som nu nämndes här i tråden :p

Jag lägger till att jag använder Skype på daglig basis numer efter att Ärkesvinet börjat höra av sig igen. Han är utomlands nu ett tag så han Skype:ar när han ringer.

Använder dagligen:

Facebook och Messenger
Instagram
Buke
Youtube
Snapchat

Facebook, instagram, snapchat (där blir jag uppdaterad om min systerdotter som bor långt bort), bukefalos och Messenger använder jag mig av.
Smsar fortfarande väldigt mycket så Messenger blir inte ens dagligen. Men de andra blir dagligen.
Har stängt av så jag inte får aviseringar (inte Messenger) i telefonen utan måste aktivt gå in på apparna för att kolla händelser. Det har gjort att mitt slösurfande minskat lite.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka