alla fästingkunniga - se hit!

• Hundhälsa
  • Trådstartare Trådstartare saraah
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 632
S

saraah

Har nyss plockat bort en fästing från ljumsken på hunden. Det var rött runtom, stort som en 50öring ungefär. Hört att det kan vara tecken på borrelia? Det blev rödare när jag plockat bort den, men det är väl naturligt? Han hade ingen feber.
Någon som vet?

Sv: alla fästingkunniga - se hit!

Klart att det kan bli rött, det är ju ett okänt objekt som först borrat sig in i huden och sen dras bort hastigt. Vad händer på dig själv om du t ex pillar bort en sårskorpa? ;) Det kan även vara som en lite större, röd svullnad runt om men inte har mina hundar råkat ut för borrelia för det.

Sv: alla fästingkunniga - se hit!

Ja, fast han har aldrig blivit röd förr... Så detta är ju något som avviker från normen.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
686
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
811
Senast: WildWilma
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 588
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Min 6 åriga hund har en lös tand. Han har superfina tänder i övrigt och brukar få beröm hos vet. Nu har han en lös tand som sagt, en...
Svar
6
· Visningar
1 299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka