Alla halvblodshingstar som går upp i rök?

MissFideli

Trådstartare
Tänkte kombinera min lisa över halvblodshingstar med död, exp eller liknande.

Så nu får ni hjälpa mig med lite i taget här:
Första frågan:
Vilken är den äldsta levande hingsten i avel?

Jag TROR att Maraton är den äldste som fortfarande är i avel, men Irco Marco född 1971 och Granit född 1973 lever fortfarande.

Irco Marco ägs INTE längre av Gustavii, har inte gjort på MÅNGA år...

Jag hade mejlkontakt med Gert Monell i våras och DÅ levde han fortfarande i alla fall!
OCH han är fortfarande tillgänglig för avel också, dock endast med fryst semin. (som förmodligen är väldigt dyyyr...)

Det var precis det jag menade, d v s att den som skrev att han fanns i England hos Gustaviis var ute och cyklade...

Menar du hingstkalendern, så har jag 20 årgångar. :)

Det är nästan lättare om du frågar efter specifika hingstar, det har ju funnits så många...

Kom på att Hubertus bara är året yngre än Maraton, d v s född 1977!

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag är helt ny till avel och kan väldigt lite. Fick mitt första föl för några dagar sedan och insåg då en sak. Stuteriet jag...
Svar
5
· Visningar
872
Senast: Blyger
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
535
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 244
Senast: __sofia__
·
Ekonomi & Juridik Ni som har privathästar som går lektioner, vad får ni i ersättning? Jag börjar känna att ersättningen är lite låg, men vet faktiskt inte...
Svar
10
· Visningar
1 688
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31