Alla Har Ju FÖrstÅs Olika Smak

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Nellie165
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 913
N

Nellie165

ALLA HAR JU FÖRSTÅS OLIKA SMAK,MEN VAD TYCKER DU? Brun el svart, sadel, träns färg på shabrak till en FUX
Kunde vara kul och höra vad andra tycker
MVH ifrån en som är lite velig.

Sv: Alla Har Ju FÖrstÅs Olika Smak

jadu.. har lite pippi på brunt nu.. beroende på vad det är för färg på fuxen (eld, svett, osv) så tycker jag faktiskt att man kan ha en lite mörkare brun färg på lädret.. grönt tycker jag är URSNYGGT :love: till fuxar!

rött däremot.. VÅGA VÄGRA RÖTT TILL FUX! det är nog det värsta som finns.. huh.

Min kompis som har en fux har sina lädergrejer i färgen valnöt (typ lite ljusare brun) och till det har hon vit, beige eller mörkblå vojlock. Jag tycker att det är hur snyggt som helst, men det beror väl på vad det är för nyans hästen har om det passar. Till min illröda fux kör jag med svarta lädergrejer och vita tillbehör, då jag har svårt att hitta färger som passar honom :(

Min fux har bruna skydd, svart dressyrsadel, fn. brunt träns men ska få ett matchande svart träns när jag har varit och handlat på euro-horse mässan (rider ju ändå bara hemma i vårt stall så det kvittar just nu, känns inte så brådskande eller nödvändigt just nu).

Har mest cremefärgade och marinblå schabrak. Även några vita och gröna. Vill gärna ha något oliv/khakigrönt, och nougat också. Och grått också, kanske ljusblått också - tycker det känns som en fräsch vår/sommarfärg som min häst också skulle kunna passa i.

Själv skulle jag gärna dock ha en brun uppsättning till min häst.
Någon gång då jag får råd och köpa en ny riktigt fin sadel när hon har växt färdigt (är bara 5 nu) då så ska hon få bruna grejer i stället. I alla fall mörkbrun dressyrsadel och träns, och skydd.

Vill ha någon slags brun färg till hopputrustning också men vet inte riktigt vilken nyans som skulle vara snyggast i så fall. Dock vill jag inte ha mörkbrun då tror jag utan gärna någon annan nyans..

Jag skulle köra svart utrustning å blåa "detaljer" schabrack å så där i nån snygg mörkare blå ton eller marinblå. Det tycker jag ä väldigt snyggt på fux. Grönt i typ smaragdgrönt kan nog oxå vara snyggt.

Skulle inte köra creme eller liknande färger eftersom jag får för mig att dom skulle smälta in lite i hästen fast då är ju en fråga först oxå, vad är det för en fux färg hästen har.

Brunt läder till fuxar. Helt klart! Alla olika slags bruna med, nästan alla bruna nyanser går bra på fuxar, både mörka och ljusa. Fint är det också när det bruna har nästan precis samma färg som själva hästen. Men så har man lite andra färger på schabrak osv. som grönt eller marin är fint. :)

Riktigt mörkbrunt läder är något av det snyggaste som finns på fuxar, svart blir för skarp kontrast mot orangetonen i färgen.

BRUN BRUN BRUN BRUN :bump:

Alla sorters brun, både ljus, mellan och mörkbrun, vad som är snyggast beror på hästens färg, finns många olika fuxfärgar...
Svart är inte alls snyggt på fuxar, blir för skarp kontrast! På schabrak, lindor etc är det snyggast med creme... :d
Det har jag på min fux och han är skitsnygg! ;)

Det är ju liksom det som är hela ideen, att färgerna SKA smälta in. Därav brunt läder och jordfärgar på schabrak etc....

Brunt läder och i övrigt gul utrustning! Det är läckert! Allt från beigegul till solgul!

Tack Tack Tack

Det FÅr Nog Bli Brun

Sadel Och TrÄns.

Liknande trådar

Mat Min första reaktion här var att säga att du har fel, det smakar inte alls neutralt! Men vem är jag att avgöra hur du uppfattar saker... 2 3
Svar
46
· Visningar
1 469
Senast: co-SMAD4
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Hundträning Hej! Hur börjar ni träna in att vänja hunden sitta uppbunden vid ett träd tex. vid patrullträning (hemvärnet) eller vid sök, eller...
Svar
9
· Visningar
738
Senast: Masse
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 076

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka