Alla hjälmnördar!!

Sv: Alla hjälmnördar!!

Jaså? Jag läste i en annan tråd att den var svindyr... Då blev det plötsligt väldigt intressant :)

Vet du någon bra sida på nätet där de har den och säljer den? Kanske någon affär i de södra delarna?

//E

Speed Airn kostar hos oss typ 4.500 kr, men det är ju Stockholm... MEN jag har sett flera ställen som tar dem för runt 11.000 kr.

JWn kostar 2000-3000 kr. Och jag har både Showhat och JW och jag har 57 i Showhat och 58 i JWn. Sen har jag 56 i GPA! :D

Bra att veta, har också 57 i min showhat, men den JWn jag har tittat på är 58, alltså borde jag kunna ha den...? Får prova först så att jag slipper chansa... Fast för min del som redan har några snygga sammetshjälmar så hade en GPA varit lite kul... Och jag tycker faktiskt SpedAir är lite fulsnygg, iaf ovanlig än så länge :)

//E

Alltså, GOSH vad dum jag är.

JW står alltså för John Whitaker? Den är väldigt lik min Charles Owen hjälm, men det är inte samma?

John whitaker är den snyggaste och bekvämaste hjälmen som finns!:banana:

armando skrev:
Alltså, GOSH vad dum jag är.

JW står alltså för John Whitaker? Den är väldigt lik min Charles Owen hjälm, men det är inte samma?

man kan säga att JW är den nya modellen av CO...;)

CO - Charles Owen är ju märket på hjälmen, sen är JW - John Whitaker modellen på den. Charles Owen har flera olika modeller på hjälmar!
Men man säger bara JW hjälmen till CO JW, men snart blir det väl CO JW I eller nått man får säga! Då det finns en till JW hjälm! :p .

Men det var när jag precis fått den! Å skulle jag låtit det vara kvar så skulle den vara lika stor som den är nu! ;) . Fått din föressten?

Här är en bild på Charles Owen Hampton!:) Har en sån å e jätte nöjd!:love:
Hjlm.jpg

Jag har en HI-LITE PLUS CRW, den är jättebra, (snygg, ventilering, bekväm) men jag har haft den några år så jag ska köpa en ny likadan. :)

230144.jpg

_Peplis_ skrev:
Det är faktiskt N. himself som har gjort det, med hjälp av sin svärmor. det ser jätteproffsigt ut.
Attans! Då betyder det att man får göra det själv om det nu skulle råka bli en Speed Air. :D (Min tanke var att måla ventilationen i samma färg som hjälmen, så ser den inte lika gräslig ut.) Inte känner jag någon med Airbrush heller, hade nästan varit enklare om det hade gått att beställa dem målade från fabriken.

men det är sån vanlig sprayfärg på burk som fäster på plast.
Men du kanske kan lämna in det till nån hantverkare av nått slag el konstnär o få det gjort?

Oki doki. Då kanske det inte är så svårt ändå, men det verkar lite pilligt, sprayfärg på burk brukar ju ha en ganska bred spridning. N.s hjälm ser väldigt proffsig ut iaf.

Liknande trådar

Utrustning Förut när jag ägde häst var sadel och bett det värsta jag visste att köpa. Nu har jag ett hästlöst problem. vad fasiken ska jag ha för...
Svar
8
· Visningar
2 408
Senast: Drago
·
Utrustning Ska köpa ny hjälm, men kan inte bestämma vilken av dessa; den är ganska ljus svart på riktigt, inte brun... Jag behöver... 2
Svar
23
· Visningar
1 889
Senast: Winx
·
Utrustning Funderar ev. på och köpa mig en fjärde ridhjälm :smirk: Har en GPA Titanium som jag är nöjd med, använder den till vardags just nu...
Svar
3
· Visningar
1 013
Senast: cactuspower
·
Utrustning Jag håller på och säljer ut lite begagnad utrustning som inte använs längre i hopp om att få in lite pengar att handla Nya grejer för på...
Svar
5
· Visningar
1 060

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka