Alla på långtur-igen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försökte få in kompisens häst santo i hästtransporter, i en timma. Då backade jag upp den mot stalldörrarna och efter fyra försök var han inne. Då hade ägaren gett upp och ställt sig vid frambommen, då tyckte santo att " jag kommer matte". Han ska alltid backa ut när man vänder ner för att komma på andra sidan frambommen. Så nu vet vi hur han ska lastas framöver. Kan säga att vi tog stallet direkt när han skulle hem med matte fram och kallade in han. Gick på första försöket. Blev en lång skritt runda med santo, indra, Zingo och Laura. En kossehage, vedklyvningsmaskin och en robotgräsklippare senare var vi runt. Robotgräsklipparen var konstigast. Unghästen indra skötte sig exemplariskt med Kajsas matte på ryggen. Jag var nog mest nervös för dem. Fast när jag såg hur bra det gick blir jag lite sugen på att rida henne imorgon!
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Tinker Laura gick jättefint på hopptävlingen idag. Började på 60cm, kanonfint. Sist vi tävlade glömde jag andas, men det kom jag ihåg...
Svar
0
· Visningar
193
Senast: indra2012
·
Hästhantering Jag och en vän tog hem två ponnyer några veckor i somras av flera olika anledninga. Ponnyn som min kompis red var en maxad d-ponny, sex...
Svar
1
· Visningar
2 461
Träning förlåt men måste få skriva av mig, idag så skulle jag iväg på min första tävling med min häst, då pollan är svår lastad så har jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 628
Senast: Buck
·
Hästvård Om någon är intresserad (och fortfarande orkar hänga med i såpan) Så var det dags för klinikbesök igenf ör Kele. Jag var dock...
Svar
8
· Visningar
1 468
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp