ALLA som går i hundtankar!!!! Läs detta!!

Sv: ALLA som går i hundtankar!!!! Läs detta!!

giowanna skrev:
850:- tillägg
Bouvier des flandres, Bullterrier, Flat Coated Retriever, Fransk Bulldogg, Greyhound, Hovawart, Mastiff, Old English Sheepdog, Riesenschnauzer, Rottweiler.

1550:- tillägg
Basset Hound, Berner Sennen, Boxer, Bullmastiff, Engelsk Bulldogg, Dobermann, Grand Danois, Grosser Schweizer Sennenhund, Irländsk Varghund, Neapolitansk Mastiff, New Foundland, S:t Bernhardshund, Sharpei, Skotsk Hjorthund.

oj va dyrt det hade blivit om jag angett alla raser i mina byrackor :angel:

(är det bara jag som inte kan hitta shäfer någonstans, kanske inte ska vara med men det är ju en så pass vanlig ras så jag tänkte liksom ;) )
 
Sv: ALLA som går i hundtankar!!!! Läs detta!!

Som sagt, de raser som inte är med i listan, är +-0 kr.
 
Sv: ALLA som går i hundtankar!!!! Läs detta!!

Borde finnas en typ av försäkring för tävlande greyhounds och en annan för de som går som sällskapshundar.
 
Sv: ALLA som går i hundtankar!!!! Läs detta!!

lady_vip skrev:
Tur att jag inte har Sveland då jag har en hund med tillägg enligt detta bolaget... Vilket jag inte fattar då det är en sund ras, men det är kanske jaktolyckor som drar upp statistiken..? Det bolaget jag har drar ner premien om man har aktiv jakthund.

//E

Men där är ju rätt många jakthundar med i högsta avdragsgruppen.
 
Sv: ALLA som går i hundtankar!!!! Läs detta!!

Vill som aktiv inom hundkappen med greyhounds säga att det är INTE på banan dom flesta skador sker utan det är ute i naturen...och dom vanligaste skadorna på en greyhound är faktiskt tå skador.
Sen kan jag tänka mig att premien går upp för att dom försäkras ganska högt av många, och händer det då något så tävligs kariärren är slut kan man lösa ut livförsäkringen, dock har man ju kvar veterinär vården och hunden fungerar ju som familjehund.
 
Sv: ALLA som går i hundtankar!!!! Läs detta!!

Hihi.. Tre av mina raser ligger i gruppen med störst avdrag och den fjärde rasen ligger i den grupp som har näst störst avdrag :D
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ja, det är en av de där välja rätt hundras trådarna igen :p Men det här är lite mera på seriöst skoj då jag inte planerar att skaffa...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 564
Senast: AraSlei
·
Hundavel & Ras Med inspiration från tråden "Hur "försvarar" man köp/avel av osunda raser?" så vore det kul med en lista på raserna och hur sund/osund...
Svar
5
· Visningar
6 929
Övr. Hund Jag satt häromdagen och funderade över vilket hundtätt område jag bor i..gjorde en lista och räknade upp alla hundar jag kunde komma på...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 129
Senast: Rie
·
Övr. Hund Eftersom det tydligen finns en förvirring så gör jag den här tråden. Troligtvis glömmer jag en hel del, vänligen fyll på, men här är...
2
Svar
26
· Visningar
3 617
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Eurovision Song Contest 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Kämpa på

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp