Allärgivänliga marsvin?

H

Hogwartsexpressen

Hej! Har tittat runt lite överallt, men hittar inga riktiga svar: Finns det några allärgivänliga marsvin? Skinny ska ju tydligen inte vara det, men marsvin som Teddy eller Rex eller nåt?:d
tack för svar:bow:
 
Sv: Allärgivänliga marsvin?

EV skulle teddy eller rex fungera pga deras sträva päls stoppar stövet som är det som framkallar allergi.
Men jag vet inte riktigt.
 
Sv: Allärgivänliga marsvin?

Skinnyn är den man reagerar mest på....gissar oxå på teddy eller rex då... men vissa pälsdjurallergiker tål katt men inte hund eller tvärt om... Det bästa vore ju om du kan få låna 2 marsvin för att prova om du tål dem. Vissa reagerar även på höet/spånet som dammar en del (ej synligt men de blir snabbt ett grått lager på möblerna i samma rum (iaf om man har några st)
 
Sv: Allärgivänliga marsvin?

Skinnyn reagerar man på pga stövet som blir av huden. Och just skinnyn har ingen päls som fångar upp detta.

Det jag har hört är att strävhåriga marsvin ska vara dom som har minst stöv och därför mest allergivänliga.

Kanske en bra lakeland är något?
 
Sv: Allärgivänliga marsvin?

Sen har jag hört att marsvin är bland de värsta pälsdjuren att ha om man är allergisk. Kaniner är det många pälsallergiker som klarar av medan marsvin inte alls fungerar, så är det för flera i min närhet. Men det beror ju på, det gäller att ta reda på vad man själv reagerar starkast på.
 
Sv: Allärgivänliga marsvin?

min mamma är allergisk mot pälsdjur men när jag och mamma såg en bild på skinny så var vi kära båda två. Jag ska försöka få med henne så vi kan hälsa på en skinny i stockholmsområdet... det jag vill komma till är att alla allergiker tål olika mycket vissa kan inte vara i samma rum som en skinny och andra kan utan problem.:laugh::laugh::laugh::banana::banana::banana::banana::banana:
 
Sv: Allärgivänliga marsvin?

Tänk på hur det än blir så måste ni ha två marsvin för marsvinets bästa och pga det är lag på att man måste ha minst 2 st.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag är utomlands och har lite impulsivt bokat en uteritt på ett välrenommerat ställe med välmående hästar, jag har givetvis inga...
Svar
10
· Visningar
711
Senast: Lingon
·
Kropp & Själ Hej. Jag letar efter en gammal reklam, antingen från Always eller Libresse. I reklamen så hängde kvinnor med mens upp och ner i...
Svar
0
· Visningar
353
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: attheedge
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
404

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp