Alldeles för godtrogen *suck*

Sv: Alldeles för godtrogen *suck*

Det finns inte någon anledning att diskutera vad hästen gjort eller vad den är värd eller vad andra hästar kostar nu. De har gått med på ett pris och då får man stå för det.

Stå på dig!
 
Sv: Alldeles för godtrogen *suck*

Du behöver inga intyg för att du vill slakta en frisk häst det är bara beställa tid på slaketeriet/trotjänaravlivningen.

Några försäkringspengar får du naturligtvis inte ut om hästen är livförsäkrad.
 
Sv: Alldeles för godtrogen *suck*

O idag har det kommit ett brev till en gammal adress (som jag inte ens är mantalsskriven på!) från dom där dom säger att antagligen så köper dom hästen för 2000:- eller så får jag komma o hämta hästen, men får inte då tillbaka någon handpenning!!
 
Sv: Alldeles för godtrogen *suck*

Absolut, har varit i kontakt med flera transportfirmor under dagen, men jag ska försöka vara med vid hämtningen själv, så att jag får med mig all utrustning tillbaka.
 
Sv: Alldeles för godtrogen *suck*

Sen hoppas jag att du skickar räkningen på transporten till dem.

Hoppas att de i alla fall har vett att skämmas om de nu läser tråden!!!
 
Sv: Alldeles för godtrogen *suck*

Det kommer ju gå bra... Polisanmäld är hon nu i alla fall, och jag åker ner o rider hem hästen till Sthlm i morgon om det ska vara så.:mad:
Satan vad trött jag blir på folk...
 
Sv: Alldeles för godtrogen *suck*

Skickade du med ALL utrustning du har? Du har ju väldigt mycket, så det måste vara väldigt besvärligt att få med allt!

Håller med Snuffsan, hoppas verkligen att de har vett att skämmas!!!
Har undrat om de trodde att de kunde blåsa dig genom att bete sig såhär, eftersom de vet att du inte bara kan hämta tillbaka Grisan hur som helst!
 
Sv: Alldeles för godtrogen *suck*

Nej verkligen inte :D

Ja, troligtvis, dom vet precis att jag varken har tillgång till körkort eller bil..
 
Sv: Alldeles för godtrogen *suck*

Tur att du inte skickade med allt!;)

och så vet dom väl anledning till att du måste hitta ny ägare till henne, och försöker dra en rövare för att få hästen billigt. Hon är definitivt värd mer än 2000 spänn!!!!
 
Sv: Alldeles för godtrogen *suck*

Jag har läst lite handelsrätt bara, men jag vill minnas att man inte har sålt en sak förrän hela köpesumman är betald. Och man kan inte komma i efterhand och kräva lägre pris, då har du rätt att häva köpet. Fantastiskt vad idioter det finns! Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Hoppas innerligt att det ordnar sig.
Hade jag haft bil, pengar, tid och transport så hade jag banne mig hjälpt till att få hem hästen till dig.
 
Sv: Alldeles för godtrogen *suck*

Jag har varit med om liknande historia, i det fallet var det min väns häst som hon fick tillbaka efter att den hamnat på djursjukhuset med skador som förstört den för livet (godkänd avelshingst), fortfarande inte säkert att den går att rädda... Men hade den inte hamnat där hade hon troligtvis aldrig fått tillbaka den, "köparen" försvann från jordens yta och flyttade runt med hästar o allt. Och detta var långt ifrån den enda hästen hon hade plockat på sig så att säga, utan att betala! Många blir nu drabbade när verkligheten inner ifatt henne och kronofogden säljer hästarna...ingen av de rättmätiga ägarna kan göra något åt det verkar det som, har kronofogden sålt så har dom. Vet ej hur det kan bli så men uppenbarligen är verkkligheten så skrämmande!

Så åk du och hämta din häst från dessa idioter, hoppas allt går bra och att du får hem en häst i sasmma skick som tidigare.
Man slutar verkligen aldrig att förvånas.....
Kram på dig
 
Sv: Alldeles för godtrogen *suck*

Blir alldeles bedrövad när jag läser om vad som hänt. Tror tyvärr inte jag kan hjälpa dig men jag håller tummarna för att du lyckas fixa med transport (du har väl rätt många bra kontakter).
 
Sv: Alldeles för godtrogen *suck*

Kronofogden kan ej hämta hästar!!DOm kan ej ta o sälja djur!!!

O för de andra så måste desvärre polis el advokat vara med när hon hämtar hästen,då men ej bara får hämta saker på andras egendom så där. så bäst är om DU tar med polis så inge problem blir
 
Sv: Alldeles för godtrogen *suck*

Det finns då folk till allt! Jag blir vansinnig på sånt här. Fattar dom inte att det är en HÄST dom har?? IOM att dom hämtade hästen och ni kom överens om ett pris så är det det som gäller. Antingen betalar man eller lämnar tillbaka den, utan att få tillbaka handpenningen!

Dom ska banne mig få betala varenda öre du får lägga ut och jag hoppas att dom läser det här så dom fattar att det är nog ingen ide att dom ens försöker köpa någon annans häst någonsin eftersom sånt här sprider sig!

Om jag kunde hjälpa dig hade jag mer än gärna gjort det. Var i Sverige finns hästen ifrånga nu? Jag bor 20mil söder om Sthlm. Har bil, körkort och snart hästtransporten tillbaka.

PM:mig gärna vad idioterna heter och var dom finns! :devil:
 
Sv: Alldeles för godtrogen *suck*

Ska precis sätta mig på tåget o åka nu, får hjälp av en bukare där nere :bow:

Jodå, svartlistad är hon på god väg att bli...
PM'ar när jag kommer tillbaka inatt.
 
Sv: Alldeles för godtrogen *suck*

Håller tummarna ikväll/natt då. Hoppas allt går bra. Du får uppdatera imorgon.
 
Sv: Alldeles för godtrogen *suck*

Om man skriver ett köpekontrakt slipper man sådana här tråkiga " affärer".
 
Sv: Alldeles för godtrogen *suck*

Tilla skrev:
Kronofogden kan ej hämta hästar!!DOm kan ej ta o sälja djur!!!

Jo uppenbarligen eftersom det har hänt!

Och jag har själv bett om handräckning hos kronofogden då de kom ut och beslagtog hästar som tillhörde en person som både jag och de hade krav på. En av de hästarna ägdes av en annan person. Dock var det enda sättet för mig att bli av med hästarna då ägarna hade dumpat dom hos mig och dragit.
 
Sv: Alldeles för godtrogen *suck*

Jag håller också tummarna för att allt funkar!

Och att du får tag i en vettig köpare!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Precis som rubriken! Hur snabbt var ni uppe på hästryggen igen efter att ha opat bort äggstockarna och äggledarna?🌼 Letar häst och fick...
Svar
0
· Visningar
445
Senast: FruS
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 072
Senast: BornAgain
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 217
Senast: manda
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 654
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp