Alldeles för godtrogen *suck*

Sv: Alldeles för godtrogen *suck*

Ja jisses vad folk kan bete sig illa! :mad:
Hoppas de läser tråden och INSER vad de sysslar med (tyvärr brukar folk som beter sig så här illa ändå aldrig fatta)

Hoppas du får hem henne snarast och att du får rätt på allt, hade jag bott nära dig hade jag utan tvekan ställt upp och hjälpt dig få hem henne !
 
Sv: Alldeles för godtrogen *suck*

Fröken_Skåne skrev:
Hoppas du får hem henne snarast och att du får rätt på allt, hade jag bott nära dig hade jag utan tvekan ställt upp och hjälpt dig få hem henne !

Jag också!
 
Sv: Alldeles för godtrogen *suck*

Hästen är iaf "räddad" nu och står tryggt i mitt stall.
Tänkte bara skriva det så ni inte behöver fundera på hur det har gått innan I.S kunde svara själv.
 
Sv: Alldeles för godtrogen *suck*

Mitrolle skrev:
Hästen är iaf "räddad" nu och står tryggt i mitt stall.
Tänkte bara skriva det så ni inte behöver fundera på hur det har gått innan I.S kunde svara själv.

*alla andas ut*

Fan vad skönt, och bra att nån kunde komma till undsättning!:banana:
 
Sv: Alldeles för godtrogen *suck*

Skönt att höra att Grisan är ordentligt omhändertagen!!!
 
Sv: Alldeles för godtrogen *suck*

Ja hon har gått o käkat gräs hela dagen så hon har det så bra hon kan! :) Ska ut i morgon bitti och fodra dem.
 
Sv: Alldeles för godtrogen *suck*

Hej.

Ja, Mitrolle ställde upp som en räddande ängel.

Vi fick lite komplikationer efter att du skjutsade oss till stationen sedan, så dagen idag har varit lite fullsmockad... Jag har inte hunnit ringa trnasportören idag, men jag hör av mig imorgon om vilken av dagarna det blir.

Åter igen, tack för all hjälp :bow:
 
Sv: Alldeles för godtrogen *suck*

:banana: Vad glad jag blir att höra att det ordnat sig.

Mitrolle - stor eloge.
 
Sv: Alldeles för godtrogen *suck*

Mitrolle är dagens hjälte på buke!! :D
 
Sv: Alldeles för godtrogen *suck*

Håller med dom andra! Bukes hjälte :bow:

Hoppas bara att det blir ordning på resten också för Grisans skull!
 
Sv: Alldeles för godtrogen *suck*

Jag har själv vart i en liknande situation: Vi var överens om priset och jag körde hästen 35 mil o så fick dom hämta där (jag skulle hämta en annan häst ändå) de betalade handpenning o skrev in i kontraktet när och hur resten av betalning skulle ske. Sen mailar h*n nån dag senare att h*n vill pruta på priset (som ändå var lågt) men då stod jag på mig o sa att betalar du inte den överenskomna summan så hämtar jag hästen. Pengarna kom, om än nästan 1 vecka försent. Det är f*n inte klokt, börja pruta efter att man kommit överens om priset o de hämtat hästen o sedan själv behöva hämta tillbax den för att du inte vill gå med på deras pris :eek: men visst vad gör man inte för sin pålle :love:
Skönt att allt löste sig till slut!
 
Sv: Alldeles för godtrogen *suck*

*lånar knapp*

Men tack allihopa! Vad härligt att läsa era vänliga ord!
Jag gjorde bara vad jag skulle ha velat att någon gjorde för mig om jag var i samma sits.
 
Sv: Alldeles för godtrogen *suck*

Hur har det gått för er?

Hoppas allt gick bra!
 
Sv: Alldeles för godtrogen *suck*

Grisan har bott här en vecka nu och trivs utmärkt :)

Hon ska väl hem snart iaf.
 
Sv: Alldeles för godtrogen *suck*

Hoppas nu att det ordnar sig för Grisan och hennes matte!
 
Sv: Alldeles för godtrogen *suck*

Att Mitrolle är Bukes hjälte är nog det minsta man kan säga:bow:

Självklart skulle det även bli strul att få hem hästen.
24 timmar innan hon skulle komma fick jag meddelande om att jag inte kunde ta henne till det ställe som var meningen. Så det var bara att börja ragga stallplats på annat håll.

Till slut fick jag tag i en kompis, som hyr ett mindre stall i Åkersberga, och dit fick jag komma:bump:

Ringde då hästtransportören och för att fråga lite närmare när han kommer och så, när jag visste exakt vart hästen skulle. Får då inte tag på honom, bara hans fru, som säger att han är i Holland!:eek:
Får numret till några andra transportfirmor som han kan ha skickat över ordern till, och får efter en stund reda på rätt. Enda problemet är att han har fullt i lastbilen...
Dock klämde och flyttade han lite, så Grisan fick plats, och halv två lastades hon av på lastbilscentralen.
Därifrån knatade hon och jag, hon iförd grimma och ett trasigt grimmskaft, jag i högklackat, i snön mitt i natten över broar och gångvägar till stallet.

Så nu står hon på plats:bow:
 
Sv: Alldeles för godtrogen *suck*

Lovisaleonora_ skrev:
Självklart kan KFM ta hästar om det finns beslut på det.
Dom kan ta i beslag men finns det andra ägare och dessa kan bevisa detta så kan inte djuren säljas vidare...Har haft uthyrning av HT och bl.a. hade jag en vagn på en mack som gick i KK...tog en evinnerlig tid innan jag fick tillbaka vagnen men eftersom ägarskapet gick att bevisa kunde den inte ingå i konkursboet.

Skönt att allt gått bra med Grisan (vilket namn...) Lyckat till i fortsättningen!
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Precis som rubriken! Hur snabbt var ni uppe på hästryggen igen efter att ha opat bort äggstockarna och äggledarna?🌼 Letar häst och fick...
Svar
0
· Visningar
444
Senast: FruS
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 069
Senast: BornAgain
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 212
Senast: manda
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 654
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp