Allergi? Utslag runt ögonen

Jag kan vara känslig mot vissa krämer, men just övervintern så är det p.g.a. torrhud och beroende på vilket schampo jag använder.
Jag får det precis som du, det blir dock värre om jag bara ignorerar det. Jag smörjer med Aloe Vera som inte är så fet, men den svalkar och tar hand om huden ändå.

Hmm nu efter att jag får det här så är jag väldigt sparsam med tvätt och krämer för att inte irritera mer, men jag kanske borde göra tvärtom. Det är ju väldigt torr luft här nu.
 
Hmm nu efter att jag får det här så är jag väldigt sparsam med tvätt och krämer för att inte irritera mer, men jag kanske borde göra tvärtom. Det är ju väldigt torr luft här nu.
Jag har haft utslag runt ögonen och varit på hud. Tvättar med vatten morgon och kväll och använder en kräm på apoteket, jag kan dock inte komma på namnet just nu. Jag fick iofs antibiotika först, då det var riktigt illa. (Perioral dermatit)
 
Nej det har jag inte gjort, bara den vanliga hudvårdsrutinen.

OK, en tanke jag hade var nämligen att du använt en annan hudkräm, en som innehåller solskyddsfaktor, och lagt den för nära ögonen. För solskyddsfaktor kan få området kring ögonen att reagera, man kan också reagera med rinnande ögon etc.

Nu verkar det inte vara ditt problem i alla fall... klurigt!

/Lizzie
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså vad är det som händer med mig?? Allt började med att mina ögon kliade för nån vecka sedan. Nu är jag helt röd o typ knottrig...
Svar
4
· Visningar
670

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp