Allmänna dejtingtråden

• Relationer
  • Trådstartare Trådstartare ptr
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 030
  • Visningar Visningar 137 265
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Ja, jag håller med. Varför får man massa inviter från 60-åringar när de inte är inom angivet spann på ett decennium när? Vad tror de?
"Ålder är bara en siffra", " du måste ge mig en chans", "jag är ung i sinnet/ungdomlig", "enligt mina vänner ser jag mycket yngre blabla"... Urk :yuck:

Det vandrar runt en faslig massa killar som ser sig som 176-178 men som är ca 170. Märkligt. Det märks ju liksom att det inte stämmer om man lägger på 5 cm.

Det där har jag också märkt. Av två dejter som angett sin längd 175-177, typ, har båda med säkerhet varit 170 eller lite under. Jag är 163 och en kille som är i princip lika lång är inte 175! ...fast hade de skrivit att de var 168 hade jag kanske valt bort dem pga det (ja faktiskt). Det var inte längden som avgjorde då det inte blev nåt mellan oss iaf ;)

Men skillnaden i de närmsta inläggen ovan var snarare 10-15 år.

Det är ju klart att man får välja själv men man kanske missar den där som hade varit rätt.

Jag ratade ju själv en pga ålder, som jag skrev. Jag ser det som en läxa ;)

Ja,det är väl det de har märkt. :p
Jag hade inte sorterat bort dem pga längden, men blev besviken när vi var lika långa eller han tom något kortare. Goodbye framtida klackar om det blir något... :mad:
Det var inget plus att de mörkar längden om man säger så. Då får man ju kvitto på att de förskönat lite och undrar vad mer som inte stämmer.

Njäe inte sur. Det var ju redan försent ;)

Insåg dessutom direkt det ironiska i att jag valde bort den yngre av de två :p

Eg så hintade han rätt bra på första träffen, det är få 32/33åringar som har tre vuxna, utflyttade barn...

Jag hade världens huvudbry där ett tag, äldsta sonen har dessutom ett eget barn :rofl:

Fyller 45 imorgon :)
Både han och sonen började tidigt.
Just nu jobbar vi på egen avkomma samtidigt som mellanson med sambo jobbar på sin första :rofl:

Jösses ... Hade du inte svårt att tugga i dig det? Jag skulle tycka det var urfånigt med någon som ljög om sin ålder på det viset.

Förvånande nog inte.
Väl där så kändes det inte så viktigt.

Sett utifrån så hade jag naturligtvis trott att jag skulle bli arg/besviken/känna mig lurad och säga tack och hej.

Hade det gått en längre period innan jag fick reda på det hade det nog varit värre.

Sett utifrån så hade jag naturligtvis trott att jag skulle bli arg/besviken/känna mig lurad och säga tack och hej.

Jag tänkte också på det, men snarare just som att det var rätt fånigt gjort av honom. Inte att jag skulle bli besviken på att han var äldre, i första hand, utan att jag skulle tycka att det var fånigt att ljuga om sådana saker.

Det viktiga för mig skulle nog vara att jag skulle tycka det var fjantigt att ljuga, som Petruska är inne på ... Men men, det är inte min man:D

Nej precis, inte på åldern som sådan utan beteendet.

Men det var liksom enda minuset eller hur jag ska beskriva det. Och i sammanhanget blir det så litet.

I fredags var vi på Globen 10-23 och kollade. Han körde dit och hem fastän jag var ledig dagen innan. Och körde mig till jobbet tidigt morgonen efter. De bitarna är större/viktigare än att jag i kanske två veckor trodde att han var yngre.

(Och nej han kör inte alltid när vi åker tillsammans, ifall någon undrade ;) ).

Och nu föreslår du att jag också ska lära mig den läxan?

Som sagt, alla är olika. Jag tycker mycket yngre eller mycket äldre män är är avtändande. Generellt sett. Sedan är det mycket möjligt att om rätt person dök upp så skulle jag kunna ändra mig, men den personen kommer jag inte att träffa genom en datingsite.

Jag skrev hur det kan bli och vara.

Om jag anser att någon _ska_ göra något så brukar jag skriva det rakt ut, det blir så mycket lättare att förstå då.

Däremot så bör jag ha skrivit "delvis knapplån" eller "appropå diskussionen om ålder".

My bad, helt enkelt.

KL
Var in på dejtingsajten och kollade min mejl. Där fanns ett mejl! Det innehöll ett enda ord: "svårt". Jag har aldrig haft kontakt med den personen förut...
Jag var ju bara tvungen att svara... Mitt svar blev: "?" (Snacka om fåordigt... ;) ) Har ännu inte fått något svar...

Men skillnaden i de närmsta inläggen ovan var snarare 10-15 år.

Det är ju klart att man får välja själv men man kanske missar den där som hade varit rätt.

Och när åldersskillnaden är ännu större? Jag brukar rata män som är mer än 10 år äldre än mig, och de som är mer än 10 år yngre. Övriga brukar jag åtminstone mejla med, för att kolla lite.

Jag ratar alla yngre än mig själv. Mer än 12 år äldre än mig går också bort.
65: or har jag svårt för. Exet plus fd dejten är 65: or
Dock har jag två goda manliga vänner som är 65: or men jaja :)
Dejtar just nu inte alls eftersom mitt liv är ett kaos men längtar efter att få komma igång igen :)

Jag ratar alla yngre än mig själv. Mer än 12 år äldre än mig går också bort.
65: or har jag svårt för. Exet plus fd dejten är 65: or
Dock har jag två goda manliga vänner som är 65: or men jaja :)
Dejtar just nu inte alls eftersom mitt liv är ett kaos men längtar efter att få komma igång igen :)
Ja, det är ju inte så att man dejtar alla man mejlar med, heller...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 377
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 656
Senast: Otherside
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 116
Senast: Sharpless
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 412
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31