Allmänna dejtingtråden

• Relationer
  • Trådstartare Trådstartare ptr
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 030
  • Visningar Visningar 137 266
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

kl:

Reggat en anonym användare. Om det ändå märks vem jag är så kan ni ju kanske låta bli att säga det :)

Har varit reggad på en dejtingsite i ungefär ett år. Skrev lite vänskapligt i kanske ett halvår med en kille innan vi träffades. Han är jättetrevlig, jättesnäll, har bra jobb och ekonomi, gillar samma saker & musik som jag, har samma värderingar osv. Med andra ord, han är perfekt. Och han verkar gilla mig.

Men... det tog till tredje gången vi träffades innan vi gjorde något mer än kramades. Och det på mitt initiativ. Och sen försökte vi ha sex. Vilket misslyckades. Och det kan det ju göra när man är trött och har druckit lite, inga konstigheter. Men det brukar ju lösa sig när man sovit ihop en natt. Morgonstånd och så. Men icke.

Och sen så i förra veckan så var jag hos honom igen, åt middag, tittade på film, drack ett glas vin, hånglade... utan kläder... men han ville inte mer. Och ingen förklaring. Så vi sov istället.

Så. Nu är jag helt förvirrad. Och det känns inte helt lätt att ta upp frågan heller. Börjar kännas som att jag antingen träffar killar som vill ha sex, men inget mer eller killar som "dyrkar" mig - men sexet fungerar inte. Är det verkligen meningen att man inte ska kunna få både och?

Garderobsdörren är nog lite osmord
eller så är du för snygg att dom får prestationsångest

Senast ändrad:

Monster och monster, att du visar vad du vill är och är beredd för är väl helt okej. Att kräva att karln är kommen dit bara därför och beredd för är nåt annat. Vill inte att detta återigen ska hamna i diskussionerna om förväntningar återigen.

Prata om det är inte dumt, lite framförhållning om att du kan tänkas pilska till dig är inte tokigt det heller. Så man vet var man har varandra litegrann i alla fall.

Att bara gissa och troligen gissa fel är det fånigaste misstaget i alla fall.

Ptr

Inte fallit dig in att han kanske är mer rädd om eran början på ert förhållande för att låta lite forcerat sex ta udden av det hela?

Ptr

I så fall är nog bästa tipset att försöka hitta en kille som har en lite mer avspänd inställning till sex. Går det att undvika, så vill man ju helst slippa att få andras neuroser på halsen innan man ens känner dem.

Jag tyckte inte att ditt inlägg var så konstigt:p

Sexuella låsningar kan ju drabba vem som helst. Dessutom är det inte säkert att två personer som är nya för varann är i fas när det gäller sex. Och om man då har någon form av låsning sedan tidigare, och tycker att den andra går lite för fort fram - då kan det ju låsa sig ännu mer. Vilket på en kille inte går att dölja.

Dessutom kanske man inte riktigt tänder på den andras sätt att hångla. Typ.

Ungefär så jag menade ja!

Eller så är det där urmysiga närheten i hånglandet som känns rätt för tillfället, stoppa in den mm hinns nog med det med vad det lider.

Ptr

Rent av så vill man se om det är några neuroser man behöver springa ifrån innan man har sex fullt ut med någon.

Ptr

Så aggressiv du blev?

Hmmm, tja antingen beror det på att jag är en nätdejtande kvinna och därmed bitter och oknullad - det kan ställa till det med humöret.

Eller så är jag ironiskt raljerande över svaret som trots att det till synes säger att det inte är något fel på mig, ändå säger att det inte är något fel på mannen för att han tycker säkert om mig - utan att det faktiskt är fel på mitt agerande - jag har ju tvingat den stackars mannen att ställa upp på sex mot sin vilja. Denna sköra varelse med sin bräckliga sexualitet kan näppeligen klara av det - och det borde ju jag som kvinna förstå...?

Min syn på saken är att människor är väldigt olika. Samt att det största bekymret är att man inte pratar. En del vill vänta. Andra stökar undan sexet direkt (som jag :D ) Åter andra är osäkra och vill vänta. Någon misstänker att det kan bli bekymmer med erektionen och blir osäker.

Enklaste sättet att reda ut saken är att prata öppet om det. Eller?

Givetvis är vi olika. Och det är bra att prata. Jag vet inte riktigt när det är lämpligt bara? Kanske inte mitt i natten när det misslyckades första gången? Kanske inte morgonen efter vid det andra misslyckandet (Jag lovar - jag tog inte minsta initiativ till det!) Eller vid frukosten efter det? Osv...

Garderobsdörren är nog lite osmord
eller så är du för snygg att dom får prestationsångest

Jag hängde inte riktigt med här, men ruskigt snygg är jag inte ;)

(I ett tidigare fall vet jag ungefär vad det berodde på och det var helt enkelt inkompatibilitet som krävde för mycket koncentration för oss båda så vi gick helt enkelt tillbaka till att "bara" vara bästa vänner :) )

Om det skulle lossna måste du tala om för oss hur det är att vara bitter och knullad! Vi har ju ingen aning ...

Monster och monster, att du visar vad du vill är och är beredd för är väl helt okej. Att kräva att karln är kommen dit bara därför och beredd för är nåt annat. Vill inte att detta återigen ska hamna i diskussionerna om förväntningar återigen.

Prata om det är inte dumt, lite framförhållning om att du kan tänkas pilska till dig är inte tokigt det heller. Så man vet var man har varandra litegrann i alla fall.

Att bara gissa och troligen gissa fel är det fånigaste misstaget i alla fall.

Ptr

Jag får helt enkelt trycka upp en tischa med "Varning! Kan bli kåt precis när som helst." Eller hur menar du?

Och vaddå "kräva"?
Jag tog första steget till första kyssen - därifrån och från spelningen och hem till honom och resten är en ganska lång väg som vi båda gick på och turades om att leda och följa. Jag är typ den blygaste som finns. Och mindre och svagare...

Jag kan inte på något sätt alls känna igen mig i din beskrivning - brukar du alltså meddela tjejjer du går ut med, på förhand att "Ikväll så kan jag nog få för mig att vilja ha sex fullt ut med dig - hur känner du för det?" För skulle någon kille messa mig det så skulle jag lägga benen på ryggen och springa O_o

Om det skulle lossna måste du tala om för oss hur det är att vara bitter och knullad! Vi har ju ingen aning ...

Ha ha ha ha! Lovar! ;)
Trodde dock att det hörde ihop; att bitterheten liksom försvann då? Menar du att den inte gör det? Fan... här som jag trodde att det var allt var frid och fröjd sen :meh: ... vad med måste jag utstå? yoga? mindfulness? :cautious:

*lånar min egen knapp*

Jag kan ju förtydliga med att jag inte på något sätt lastar den här killen för att det inte funkade dessa gånger utan är bara frustrerad. Vi är som sagt alla olika och jag gillar sex, (sex kan innebära olika saker från gång till gång och från person till person). Jag är som jag skrev väldigt väldigt förtjust i den här killen och blev det innan sex kom med i bilden.

Jag bär tyvärr med mig tråkiga minnen från tidigare då någon annans tillkortakommanden skylldes på mig; om jag bara hade varit snyggare, smalare, roligare att ha sex med (ställa upp på minsta lilla nyck och saker jag inte alls tände på), mindre äcklig, inte smartare än hen osv så skulle allt ha fungerat bättre.
Detta innebär att
1, jag skulle aldrig utsätta någon annan för samma sak.
2, jag blir väldigt nervös när det inte fungerar och den andre personen verkar besvärad av det.
(Och det är ju givetvis mitt problem. Inte den andres problem. Jag vet om att det är jag som är ett freak.)

Om jag gillade honom i övrigt skulle jag nog ge det bortåt en fem försök i alla fall, innan jag på allvar började fundera över varför det inte blev nån ordning på sexet. Han kan dras med tusen gamla låsningar som du inte har en aning om. Och ingen av dem har förmodligen med dig att göra.

Milda moster, hur kan du tolka inlägget som att det ifrågasätter tjejers sexuella känslor?

Jo, därför att det i inlägget jag svarade på ifrågasattes varför tjejer ska ha så bråttom :) och de gånger personen har haft sex med tjejer har det inte varit helt bekvämt...

Därför undrar jag om personen har något emot att tjejer visar sin lust för någon? Personen blir ju, enligt egen utsago, obekväm när det händer.

Rent av så vill man se om det är några neuroser man behöver springa ifrån innan man har sex fullt ut med någon.

"Sex fullt ut" tycks vara en allvarlig historia, det. Själv förstår jag inte ens uttrycket (vilket inte ska tolkas som att jag ber om en explicit förklaring).

Jag lutar nog åt att lösningen är se sex mer som ett nöje, inte ta det så himla allvarligt. Om det av neurotiska skäl är ogenomförbart, finns det anledning för motparten att se upp. Som jag ser det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 398
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 675
Senast: Otherside
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 144
Senast: Sharpless
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 420
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Kids edition del 5
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Lekstuga

Hund, Katt, Andra Djur