Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag rensat ur min skohög. Många par som var trasiga/missfärgade/luktade allmänt illa, rensades ut och lades undan i påsen som redan innehåller trasiga/slitna kläder.
En del får sommaren på sig och har jag inte använt dom till hösten får dom åka ut vid nästa rensning.

Nu är samvetet något lättare då jag har planer på att köpa nya skor...
 
Har lämnat tre klänningar o en kavaj till återvinningen. Har inte använt dem mycket och varför köpte jag dem lite för stora...? Iddes inte lägga ut dem till försäljning. Likaså fick två äldre tavlor och en skoteroverall följa med till återvinningen.
Sålt en del fina virkade dukar som farmor gjort. Jag har en hel del kvar ändå.
Sålt 6 st gamla drickesbackar och bränt en massa gamla handlingar (Vem behöver ha kvar kontoutdrag från -85...?) när jag städat och röjt i uthuset.
Mer ska röjas där. Storröjning pågår.....:devil: Bäst att hålla igång så länge energin finns kvar.

Jo, kastat några fruktansvärt fula och solblekta gardiner

Lite mindre har det blivit, och ännu mindre ska det bli........
Det blir en rejäl inventering på kuppen också :)
Nu vet jag snart precis vad som finns ! (Nåja, snart är ju ett relativt begrepp...)
Transporten är full med saker som ska på soptippen. Massor med kartonger och ett antal gamla väskor, dukar, portföljer mm.
Dessutom ska jag lägga ut ett antal blomkrukor under bortskänkes.
 
Fick ett ryck och satte ut barnvagnstillbehör för nån timma sen. Köpte en ny barnvagn till mini förra veckan.
Hon behövde inte lika stor vagn längre. Jag får in mer på att sälja den gamla + tillbehören än vad den nya kostade (ca 4200 kr mer in om jag får det jag vill ha) så hoppas allt blir sålt snabbt. På denna timman har jag sålt 2 av tillbehören :) Räknar med att försäljningen ska sponsra mina nya glasögon :meh:
En som säger sig vilja köpa en sak men ni vet, cash in först så tror jag på det ;)
 
Haha, har väntat hela dagen på att människan ska höra av sig för att göra klart affären. Gjorde upp allt vid halv nio och lämnade mitt nr. Sen hände det inget.

Nu fick jag frågan om när hen ska swisha?

Tja, så fort du vill ha grejen du vill köpa liksom :laugh:
Sa iaf att innan lunch imorgon låter bra så kan jag lämna in paketet på em.
Har inte hänt något än, får se om det blir affär eller inte :p
 
Människan swishade vid lunchtid :D
Har varit och lämnat in paketet. Skönt med en till avklarad affär :)

Har en affär till på G. Köpte ny bil i mitten på mars så nu har vi tre så ska sälja en. Via bekantskapskretsen så visades intresse för bilen innan vi gjort den säljklar och hen ville köpa efter att ha kollat på den så nu bytte maken olja å oljefilter och allt sånt där och gick igenom den i helgen så vi ska bara bestämma dag nu när hen hämtar :)
Så nästan över bäcken där :p
Kommer kännas konstigt när den åker. Den har varit i familjen sen 2001-2002 O_o
 
Bilen är såld :up: Skönt när man inte ens behöver sätta ut annons :D
Fick sålt ännu ett av barnvagnstillbehören igår kväll så har lämnat in paketet idag.
Fattas 430 kr sen är nya vagnen betald med sålda prylar :) Har väl 5-6 tillbehör kvar som ska säljas + gamla vagnen. Ska se om jag får ut nån annons på barnkläder med. Passa på att sälja sommarplaggen.
 
Transporten tömd på skräp och alla tomflaskor och tidningar som samlats under vintern är borta.
En lampa såld och en annan ska jag få betalning för ikväll så den lär försvinna.
Har annonserat ut fler grejor.
Ingen intresserad än på en stor kartong jag skänker bort innehållande krukor. Men det kanske kommer, annonsen har bara varit inne någon timme.
Har en påse i bilen som ska till second hand.
Förra veckan svängde jag förbi där och lämnade en tavla och lite kläder.
Har kastat lite kläder från uthuset.

Ska också prova sommarbyxorna....det kan bli spännande - har de krympt i garderoben i vinter? I så fall åker de. Jag kan ju inte ha kvar så dålig kvalitet att de krymper...?
Shortsen var tydligen av bra kvalitet, jag kan fortfarande ha alla. :)
 
Rensat ut ett set gardinlängder som tyget var horribelt obekvämt att ta på värre än säckväv + ett kuddfodrall som tydligen var en stor repa i. Införskaffat en duschstång till mini hallen där jag hängde upp gardiner jag glömt bort att jag har så mu döljs min samling av toapapper, hushållspapper, tväddmedel m.m. Bra att rensa och hitta saker man glömt bort å så vart tillfix i lägenheten billig :up:
 
Vi har en cafégrupp på framsidan av huset. Vi använder den aldrig.. Kanske sälja? Man kan väl få en hundralapp eller så för den tror jag. Den är ju i fint skick. Vet inte om jag tycker den är värd att behålla bara för att det ser lite trevligt ut. Kan lika gärna ställa stora blomkrukor där.
Jag får nog fundera lite på saken.
 
Jag anmäler mig härmed till tråden trots att jag inte har i närheten av så mycket prylar som ni. Bor man på 45 kvadrat finns det liksom en gräns för hur mycket skit man kan samla på sig.

Har iaf de senaste veckorna rensat bort en hel del handdukar, lakan, kläder och andra textiler som är trasiga, slitna eller bara sånt som inte används.

Har lagt ut typ 8 annonser på tradera på parfymer jag inte använder. Har fortfarande en hel del att gå igenom men blir lite när jag har ork.

Har bla en samling på över 400 (skojar inte) nagellack. Tror en del går att sälja men inte bestämt mig för om jag pallar eller om jag bara ska åka till tippen med hela lasset.

Imorse rensade jag ut en stor kartong från en beställning som stått på mitt vardagsrumsgolv i närmare 4 månader. Mjukstart får vi kalla det..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
94 95 96
Svar
1 904
· Visningar
84 001
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 897
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
102 755
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp