Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi organiserade upp garaget i helgen och jag trodde nog att en hel del saker skulle ryka då, men bara två juliga blomkrukor blev utsorterade (dvs bytte plats från en låda till en papperskasse men fortfarande i garaget :angel:).

Jag la ut en sak på Blocket också, en vas som vi fick i bröllopspresent från förrförra jobbet, men jag vet inte om den är säljbar. Finns det folk som köper sånt här?
52402735-136B-4CD1-A243-D1C145515B82.jpeg
 
Vi organiserade upp garaget i helgen och jag trodde nog att en hel del saker skulle ryka då, men bara två juliga blomkrukor blev utsorterade (dvs bytte plats från en låda till en papperskasse men fortfarande i garaget :angel:).

Jag la ut en sak på Blocket också, en vas som vi fick i bröllopspresent från förrförra jobbet, men jag vet inte om den är säljbar. Finns det folk som köper sånt här?
Visa bifogad fil 20453

Är det signerat glas från rätt hytta och designer... absolut.
 
Pust! En hel sopsäck med trasiga eksemtäcken och annan bråte från sadelkammaren. Bra jobbat sthu! :up:

Sitter och funderar på hästtransporten.. Behålla eller sälja? Jag kör inte mycket längre så egentligen kan jag lika gärna hyra. Nu när jag bara har gammelman kommer vi bara köra häst när vi flyttar.
Fast den kan kanske vara bra att ha. Vi har ju inget annat släp så den kan behövas att köra skräp och sånt i. Och som sagt, vid flytten. Hmm.. Får fundera. Jag är lite ute efter pengarna...
 
Sitter och funderar på hästtransporten.. Behålla eller sälja? Jag kör inte mycket längre så egentligen kan jag lika gärna hyra. Nu när jag bara har gammelman kommer vi bara köra häst när vi flyttar.
Fast den kan kanske vara bra att ha. Vi har ju inget annat släp så den kan behövas att köra skräp och sånt i. Och som sagt, vid flytten. Hmm.. Får fundera. Jag är lite ute efter pengarna...
Sälj!
Kör man inte minst ett par gånger i månaden lönar det sig inte att ha eget släp. Besiktning och skatten är dyrare än det är att hyra ett släp vid enstaka tillfällen.
 
Sälj!
Kör man inte minst ett par gånger i månaden lönar det sig inte att ha eget släp. Besiktning och skatten är dyrare än det är att hyra ett släp vid enstaka tillfällen.

Nu kostar mitt släp 86 kr i skatt :angel: det är en gammal kärra, 87a tror jag. Men i gott skick så jag borde få en lite peng för den.
Får sova på saken tror jag och lägga ut den imorgon.
Enda nackdelen är att jag ska flytta 20 mil och har ingen lust att köra ett hyrsläp fram och tillbaka.. Hmm..
 
Nu kostar mitt släp 86 kr i skatt :angel: det är en gammal kärra, 87a tror jag. Men i gott skick så jag borde få en lite peng för den.
Får sova på saken tror jag och lägga ut den imorgon.
Enda nackdelen är att jag ska flytta 20 mil och har ingen lust att köra ett hyrsläp fram och tillbaka.. Hmm..
Men du kan väl sälja den när du flyttat färdigt ;)
annars finns det väl hyr här lämna där släp även i Småland :up:
 
Sorry, kollade upp det och de har visst slutat! Värnamo verkar vara närmsta nu :)

Det är ju inte heller farligt långt. Kanske ska lägga ut min kärra ändå.
Annars lär maken flytta innan mig i och med att jag fortfarande jobbar här så han skulle kunna hyra släp i Gislaved och ta med hästen tillbaka.. Hmm..

Äsch nu fick jag för mycket att tänka på!
 
Mutter.. Han som skulle köpa byrån ändrade sig. Den var inte tillräckligt djup säger han när han kommit för att hämta den. Det kunde han väl kollat innan, alla mått stod i annonsen.
Nåja bara att fortsätta annonsera. Kanske någon annan vill ha den.
Har mycket grejer ute på annons nu. Mycket grejer att göra oss av med inför flytten!
 
Vi organiserade upp garaget i helgen och jag trodde nog att en hel del saker skulle ryka då, men bara två juliga blomkrukor blev utsorterade (dvs bytte plats från en låda till en papperskasse men fortfarande i garaget :angel:).

Jag la ut en sak på Blocket också, en vas som vi fick i bröllopspresent från förrförra jobbet, men jag vet inte om den är säljbar. Finns det folk som köper sånt här?
Visa bifogad fil 20453
Jag tycker den är rent ljuvlig!
Hade du bott i mitt grannskap hade jag gärna köpt den av dig :)
 
Slipar fler golv. Så vardagsrummet är helt tomt. Kan man kalla storrensning :p
Nä men har fått iväg spjälsängen med tusen tillbehör och lite barnkläder. Om köparen faktiskt dyker upp imorgon så får jag iväg en sänggavel och så är en av mina kursböcker sålda med på en annons jag svarade på. Har 2 kvar att sälja iväg när jag orkar sätta ut dem.
Grannen sa dom skulle köpa en sekretär av oss som ligger ute på annons så får väl se om dom tar den. Hade varit skönt då vi ska byta ut lite möblemang i vardagsrummet och behöver platsen.
5 kassar till skänkes med och ska se om jag hittar en ny tvhylla snabbt så kan den andra åka ut på annons, eller om den åker upp på väggen istället. Behöver en mindre då Tv:n byter plats och hyllan får inte plats helt enkelt.
 
Imorgon åker jag till tippen med massa skräp i transporten. Funderar på att ta med grejer till second hand också, byrån som legat ute på annons en månad utan svar kanske lika gärna kan åka nu.

Funderar på att sälja vårt vardagsrumsbord inför flytten. Ett stort bord med 6 stolar vore skönt att slippa flytta det :angel: och borde kunna få en slant för det.
Vet inte hur vi kommer bo, men det lutar åt att det blir en mindre lägenhet, 2a eller 3a (nu bor vi i en 4a).
Hur hade ni gjort?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
83 84 85
Svar
1 687
· Visningar
76 211
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 820
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
101 936
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp