Allmänna tävlingsfrågor

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Josssan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 568
J

Josssan

Halloj, jag har lite frågor gällande tävlingar och TR.

För det första, skulle ngn kunna förklara detdär med uppklassning lite mer? Gäller det stor häst och unghäst också?

Måste man starta i speciella unghästklasser med 5åring?

Vilket nummer är det som ska stå på nummerlappen? Har aldrig fattat dt :angel:

Tacksam för svar :)

Sv: Allmänna tävlingsfrågor

För det första, skulle ngn kunna förklara detdär med uppklassning lite mer? Gäller det stor häst och unghäst också?
Uppklassning är väl borttaget nu har jag för mig. På häst finns inget uppklassningssystem iafa.

Måste man starta i speciella unghästklasser med 5åring?
Ja

Hästnummret. Brukar finnas en speciellt lista där hästnr står eller så står det på startlistan efter hästens namn.

Uppklassningen är borta helt tror jag från och med 2008 . ?

Angående 5-åringarna, så ja du måste starta unghästklass. Efter ett visst antal nollor (kommer inte ihåg hur många, skriv gärna den som vet) får man starta avd A

Jag undrar också en sak. hoppas nån kan svara:)
jag ska hoppa en lokalhopptävling nu här snart i påsk. och det är A:0/A:0 och sen efter det står det /A .. vad betyder det ? :S

och en sak till., vad menas med Avd .., tex :
Avd 1: Rosett, plakett och hederspris
Avd 2: Ungponnyrosett

tacksam för svar :) <3

att det är 2 faser på tid omhoppning direkt efter har jag för mej... avdelning A är men med och tävlar och B är utom tävlan/ungponny

Angående 5-åringarna, så ja du måste starta unghästklass. Efter ett visst antal nollor (kommer inte ihåg hur många, skriv gärna den som vet) får man starta avd A

det är bara 6-åringar som får starta avd A, och det efter minst två felfria rundor på samma höjd eller högre.

Tack så mycket för den rättningen! Jag blev lite osäker på hur det verkligen var.. Dock tävlade jag en femåring (ponny) som jag efter några felfria rundor tävlade i avd A på.. är ju dock några år sedan men då avr det helt enligt reglerna då vi frågade en bekant som är överdomare.

Hästnummret. Brukar finnas en speciellt lista där hästnr står eller så står det på startlistan efter hästens namn.

kan det stå före hästen namn också? typ e-nr. 53 Tomorrow? hästen namn är i detta fall Tomorrow.

kan det stå före hästen namn också? typ e-nr. 53 Tomorrow? hästen namn är i detta fall Tomorrow.

På statlistan har jag aldrig varit med om att nummret står innan hästen namn. Men på hästlistorna brukar nummret stå först och sen hästens namn.

Liknande trådar

Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som... 2
Svar
39
· Visningar
11 265
Senast: QueenLilith
·
Träning Hey alla kunniga! Har köpt mig min första alldeles egna häst nyligen som treåring (-16) och funderar nu lite på framtidsplaner. Jag har...
Svar
3
· Visningar
1 082
Senast: MiniLi
·
Dressyr Hej! Undrar lite vilka tävlingar man får lov att anmäla sig till? Finns så många olika..... Undrade Först om man direkt får till exempel...
Svar
3
· Visningar
1 311
Senast: Kiwifrukt
·
Distans Hej! Exakt hur funkar det när man kvalar med danska tävlingar? Kan man föra in resultaten av en dansk regional tävling i det svenska...
Svar
1
· Visningar
1 804
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka