allround/hopp i snygg brunfärg!

misan

Trådstartare
då jag inte vet jättemycket om olika sadelmodeller och märken som finns behöver jag tips från er som kan!

söker en allround mot hopp eller hoppsadel som ändå inte är "jättehoppig" i modellen. :) vill inte ha en sadel som är rakt skuren baktill och inga sömmar i vulstren (som t.ex. hubertus har på många).
sadeln måste också vara brun, gärna tvåfärgad i snygga nyanser.
sen ska den finnas att få tag på i vida modeller. 100-110 grader bomvinkel. och slutligen passa en rak hästrygg.
hjälp, jag vet inte vad jag ska leta riktigt..

Sv: allround/hopp i snygg brunfärg!

Åk till en duktig sadelutprovare!
Dom brukar ha många olika modeller och du kan vara säker på att sadeln passar hästen. Så du kan säkert hitta en sadel som både du och hästen gillar.

jo, om jag ska köpa en sadel så är det klart jag kollar med sadelmakaren att den passar hästen. men nu vill jag leta rätt på min drömsadel liksom.. :d
för att sen se om den passar.

så kom gärna med exempel på snygga bruna sadlar! fast inga 20000-objekt tack.. :smirk:

Stubben har många fina, dessutom i superkvalitet! Pris ligger väl mellan 10-16.000
Zaldi har oxå, de kostar väl runt 8-10.000
Morris och Nolan har ju oxå ett par exempel runt 15.000
Jacson, billigare variant, har en tror jag. Mycket fin brun färg (tobacco) run t 5-7.000
välj och vraka :)

har haft en zaldi royal men den var lite för svängd.
kikade på zaldi jupiter men har fått höra att de inte lagerförs i sverige längre..

då hästen har rak rygg behöver hon nog kilbossor. ex på sadlar med det?

henri de rivel tittade jag på på granngården. de hade en med 32 i bomvidd men jag tyckte inte den såg så väldans vid ut. nån som har erfarenhet av den?
de hade jacsons sabine också (allround) men den hade JÄTTESMAL kanal. inte ens tre fingrar bitvis!

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Åååhh nu har jag världens beslutsångest..helt seriöst alltså-jag låg inatt och bara tänkte och tänkte (okey-även dagdrömde:p ) om mitt... 2
Svar
32
· Visningar
2 506
Senast: Nikkis
·
E
Utrustning Min häst är BRED (ca 115 grader), bred platt rygg, har ingen direkt manke och så är hon ganska mycket svankryggig. Söker en... 2
Svar
20
· Visningar
1 615
Senast: Egonson
·
M
Hoppning Nu när vi säljer mopeden får jag äntligen råd att köpa en lite dyrare och bättre sadel till älsklingen. Jag behöver tips, hjälp och...
Svar
13
· Visningar
1 519
Senast: WiMa
·
H
Utrustning Är ute i sadeldjungeln och letar hoppsadel efter att hästen breddat sig ur den gamla allrounden. Har fått testa en Wintec cair sadel...
Svar
8
· Visningar
1 225
Senast: beauspirit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Husky från USA, tips och råd m.m
  • Uppdateringstråd 31