Allt är åt helvete!!

Det kallas regression och är en psykologisk försvarsmekanism för att hantera ångest och självkänsla. När personer inte klarar av att känslomässigt hantera situationen de är i kan de gå tillbaka till tidigare stadier i utvecklingen.
Tragiskt. Man hoppas att någon reagerar och agerar.
 
Jo men jag gav upp bostad och jobb för att jag va dum nog att tro att det var värt det. Jag vet att det låter som att jag bara tycker synd om mig själv, men känns bara så värdelöst allting.

Men jag har bestämt mig för att jag kommer åka dit, umgås/prata med sambon och sedan ta med mina djur därifrån. Tror jag behöver tid för mig själv och sambon behöver fundera och sluta tro att jag kommer och åker när det passar honom.
Jag tror att det är fler saker du behöver fundera på. Se inte de här 1 1/2 åren som ett misslyckande, och framförallt inte att du har investerat MASSOR av tid, du har hur många år som helst kvar! En sak som du bör tänka igenom det är om du vill ha egna barn, och vill du ha dem tillsammans med din sambo? Tycker du helt enkelt att han är bra pappamaterial? Något jag nästan kan lova dig är att när exet får reda på att ni då ska ha fler barn och bli större familj, då kommer hon kanske att påverka sitt barn negativt, och är då barnet en tonåring vilket tidsmässigt borde stämma, då kommer det att bli oerhört jobbigt om inte din sambo klarar av att sätta ner foten!..
 
Jo men jag gav upp bostad och jobb för att jag va dum nog att tro att det var värt det. Jag vet att det låter som att jag bara tycker synd om mig själv, men känns bara så värdelöst allting.

Men jag har bestämt mig för att jag kommer åka dit, umgås/prata med sambon och sedan ta med mina djur därifrån. Tror jag behöver tid för mig själv och sambon behöver fundera och sluta tro att jag kommer och åker när det passar honom.
Tror det är en bra idé att vara isär lite så ni båda hinner känna och tänka efter vad ni vill ha ut av ert förhållande och hur ni ska nå dit.
Jag hoppas det går bra för dig!
Både med förhållande, bostad och nytt jobb.

Edit: och du är inte misslyckad!
 
Men jag har bestämt mig för att jag kommer åka dit, umgås/prata med sambon och sedan ta med mina djur därifrån. Tror jag behöver tid för mig själv och sambon behöver fundera och sluta tro att jag kommer och åker när det passar honom.
Tycker jag låter som en god idé.
Och sedan tar du en funderare på om du verkligen vill lägga så mycket kraft och energi som det kommer att krävas. För det kommer inte att bli lätt med tanke på de saker du har nämnt. Och jag misstänker att det är toppen på ett isberg.
Du älskar honom, han älskar dig och vill vara med dig. Men det fungerar inte på grund av yttre omständigheter... Ibland får man bara acceptera att man inte kan lösa allt.
Det känns som du redan vet/känner att det är så här det kommer att vara?
De verkar behöver reda upp ett antal saker och det känns som du kommer att fara illa i den processen?
Var rädd om dig.
Krama djuren.
 
För mig framstår det som extremt underligt att du känner behov av att uttrycka det äcklet.
Hur menar du?
Att jag är extremt underlig för att jag reagerade och tyckte att en handling är onormal?
Jag tycker det verkar som att många har behov för att uttrycka sig härinne?

Men ok, då vet jag att man inte får yttra sig om man tycker något är äckligt eller onormalt på Bukefalos.
Jag ber djupt om ursäkt för smileysen, glömde hur bannade de är på det här forumet.
 
Som jag förstår TS har du blivit fråntagen din frihet och din trygghet? Att bli avvisad från sitt hem samt också livegen ger ingen trygghet. Livegen så sätt att du är välkommen hem när det passar andra. Det är inget liv.

Det jag funderar över. Utöver barnets förändrade beteende undrar jag också över din sambo. Har sambo förändrat sig något sista tiden? Tänkte om något hade hänt, vad du vet?
 
Hur menar du?
Att jag är extremt underlig för att jag reagerade och tyckte att en handling är onormal?
Jag tycker det verkar som att många har behov för att uttrycka sig härinne?

Men ok, då vet jag att man inte får yttra sig om man tycker något är äckligt eller onormalt på Bukefalos.
Jag ber djupt om ursäkt för smileysen, glömde hur bannade de är på det här forumet.
Jag tycker det är äckligt med vuxna som inte förstår barns behov och hur de reagerar i en osund miljö där vuxna människor inte tar sitt jävla ansvar. Det tycker jag är jätteäckligt.:yuck::yuck::yuck:
 
Hur menar du?
Att jag är extremt underlig för att jag reagerade och tyckte att en handling är onormal?
Jag tycker det verkar som att många har behov för att uttrycka sig härinne?

Men ok, då vet jag att man inte får yttra sig om man tycker något är äckligt eller onormalt på Bukefalos.
Jag ber djupt om ursäkt för smileysen, glömde hur bannade de är på det här forumet.

Nej, du är inte extremt underlig som reagerar som du gör. Det är fullt normalt och fullt mänskligt. Vi har alla rätt till våra känslor.
 
Jag tycker det är äckligt med vuxna som inte förstår barns behov och hur de reagerar i en osund miljö där vuxna människor inte tar sitt jävla ansvar. Det tycker jag är jätteäckligt.:yuck::yuck::yuck:
Helt enig!
Jag tycker det är hemskt att barnets föräldrar inte ser barnet och dess behov. Det verkar ju ha pågått länge.
TS kan inte ta ansvar för barnet eftersom TS har blivit ombedd att bara gilla läget.
Kanske som andra har sagt, göra en orosanmälan?
 
Det blir inte mer okej för att du kallar det ett beteende.



Det förstod jag!
Mmm jag fattade det. Men ville bara förtydliga, alltså, man kan inte kalla en 8-årings beteende för äckligt, det är liksom bara ett uttryck för de enorma problem som barn upplever pga bristande föräldraansvar. Ett barn som slåss, skriker, beter sig på alla omöjliga sätt har ju alltid en anledning och orsak till ditt beteende och det är de vuxnas ansvar att alltid reda ut och ta ansvaret för det. Alltid. Det är aldrig barnens fel. Barn är aldrig äckliga på något sätt. Vuxna är det däremot. Väldigt ofta.
 
Det blir inte mer okej för att du kallar det ett beteende.
Det förstod jag!
Det är en väldig skillnad på att reagera på ett specifikt barn (vilket jag inte har gjort) och på att reagera på ett beteende.
Det får man lära sig på de föräldrautbildningarna som nämnts tidigare i tråden.
Det är en jättestor skillnad. I alla fall enligt de som håller kurserna.

Jag tycker jättesynd om TS styvbarn som har en förfärlig situation med sina föräldrar.
Och jag tycker jättesynd om TS som har träffat mannen i sitt liv, och som inte kan göra något åt barnets situation.
TS kan bara göra något åt sin egen situation.
Välja om hon vill ta del av det som pågår nu och gilla läget.
Eller gå därifrån och skapa ett liv som hon vill ha det.
 
Det är en väldig skillnad på att reagera på ett specifikt barn (vilket jag inte har gjort) och på att reagera på ett beteende.
Det får man lära sig på de föräldrautbildningarna som nämnts tidigare i tråden.
Det är en jättestor skillnad. I alla fall enligt de som håller kurserna.

Jag tycker jättesynd om TS styvbarn som har en förfärlig situation med sina föräldrar.
Och jag tycker jättesynd om TS som har träffat mannen i sitt liv, och som inte kan göra något åt barnets situation.
TS kan bara göra något åt sin egen situation.
Välja om hon vill ta del av det som pågår nu och gilla läget.
Eller gå därifrån och skapa ett liv som hon vill ha det.
Nåja, du reagerade inte "oj, är det SÅ dåligt hen mår, hur ska hen kunna få hjälp?" I stället för "det är onormalt och äckligt :yuck:". Det var till och med så onormalt och äckligt att du var tvungen att skriva det.
 
Hur menar du?
Att jag är extremt underlig för att jag reagerade och tyckte att en handling är onormal?
Jag tycker det verkar som att många har behov för att uttrycka sig härinne?

Men ok, då vet jag att man inte får yttra sig om man tycker något är äckligt eller onormalt på Bukefalos.
Jag ber djupt om ursäkt för smileysen, glömde hur bannade de är på det här forumet.
Vilket tramsigt svar. Det här har ingenting med vad du "får" eller inte. Jag lägger mig inte i det.

Det framstår som väldigt omoget och okontrollerat att uttrycka äckel över ett utsatt barn på det viset. Illa nog att du ens känner äckel, men att dessutom uttrycka det på det viset.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 075
Senast: mars
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 259
Senast: Bulldoozer
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
15 122
Senast: Badger
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 478
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp