Allt finns i Rosa!!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare kitkat
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 434
K

kitkat

Stör mig lite att all hästutrustning görs i Rosa och dessutom i alla stolekar. Jag har en valack och då känns det ju lite fel att köpa rosa och klä på den stackarn. Däremot skulle jag gärna köpa benskydd i ljusblått då jag tycker det är fint med lite färg speciellt när man har matchande schabrak :-) Men det hittar jag inte, man hittar i ljusblått men inte i stolkek full som jag behöver:confused: . Varför finns inte blått eller vilken tillverekare gör i stolek full? Någon som vet? Rosa finns ju i stolek full :-(.

Sv: Allt finns i Rosa!!!

Nu finns ju inte "allt" rosa i storlek full, eller ens i cob....men ljusblåa senskydd i storlek full har både Norton och Eskadron....

Har du hittat rosa benskydd också? :D Det har inte jag. Men ljusblåa ser man väl lite här och var. Eskadron som nån nämnde innan, Shires tror jag me gör...

Alla storlekar finns inte alls i rosa.
Men blåa skydd vet jag att carizma horse gör (eller vad dom nu heter) Det är dom som även gör träns och sånt i färgat läder.

Bara jag som fortfarande klär min pålle i sobra färger? *s*
Dock har grållen faktiskt förärat ett violett schabrak som matchar en utav mina ridjackor. :D

I mina ponnyår var nog de mest vågade färgerna vinrött och grönt. Men numera så finns det hästar som ser ut som karameller lite här och var :)

kitkat skrev:
Stör mig lite att all hästutrustning görs i Rosa och dessutom i alla stolekar. Jag har en valack och då känns det ju lite fel att köpa rosa och klä på den stackarn. :-(.

Nu blir jag ju lite nyfiken, varför känns det fel att köpa rosa?Och varför kallar du hästen "stackarn"? Hade det känts bättre att köpa rosa om du haft ett sto eller en hingst?

Frågar bara av nyfikenhet, jag hoppas du hittar ljusblå benskydd till din pålle!

Förutom Norton, Eskadron och Shires som nämnts tidigare har även Hampa ljusblå senskydd i storlek full, modellen heter Jumpers Trend och finns bland annat hos Horze. :)

-asfalt - vars medryttarpålle är skitsnygg i sina babyblå Shires :love:

Toksussie skrev:
Nu blir jag ju lite nyfiken, varför känns det fel att köpa rosa?Och varför kallar du hästen "stackarn"? Hade det känts bättre att köpa rosa om du haft ett sto eller en hingst?

Frågar bara av nyfikenhet, jag hoppas du hittar ljusblå benskydd till din pålle!

Nja det är ju absolut inte fel att köpa rosa jag skulle jättegärna gulla ut min häst men det känns ju lite fel att köpa rosa till en valack.
Ja jag ska inte ge upp jakten på mina ljusblå senskydd....

Jag har sett att det finns på ponny prakt men jag vill ha bakskydd också, så det kanske är lite av problemet.

Tack dock för alla tips ska kolla vidare nu....

Asch, vadå....jag har rosa till min bruna valack...hade även rosa till den fuxiga ardennerhingsten jag en gång hade... :)

asa_gasa skrev:
Bara jag som fortfarande klär min pålle i sobra färger? *s*
Dock har grållen faktiskt förärat ett violett schabrak som matchar en utav mina ridjackor. :D

I mina ponnyår var nog de mest vågade färgerna vinrött och grönt. Men numera så finns det hästar som ser ut som karameller lite här och var :)

Jag klär min häst i brunt + beige eller i blått.
Jag tycker rosa på häst är.. :crazy:
Skulle vara till en liten tjej med shettis då..

Álin skrev:
Jag klär min häst i brunt + beige eller i blått.
Jag tycker rosa på häst är.. :crazy:
Skulle vara till en liten tjej med shettis då..

Haha, jag är 21 och har rosa till min lilla welsh mountain, hon är så söt så! :D Och araben har lila, andalusiern har blått, och lilla skäck ponnyn har grönt. :rofl:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
659
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 417
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 142
Senast: Cattis_E
·
R
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 171
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Pass förvaring
  • Fälttävlans-tråden 2025