Allt med Bling *

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare search
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 097
  • Visningar Visningar 181 553
Sv: Allt med Bling *

Juste! Har glömt att lägga in bild på mitt blingade hoppspö!
1z3sa3l.jpg

Dock blev jag inte så nöjd, och jag får inte bort limresterna :mad: Jag trodde inte att blinget skulle vara så lila som det blev ... Tur att jag inte blingade pullargrimman!

*svarar vannie också*

rhinstenarna är köpta på slöjddetaljer, färdiga ark med 100 självhäftande stenar i tre olika storlekar, finns i olika färger, kostade ca 25kr arket... kan ju undra lite varför jag valde just orange... :confused:

Jag uppdaterar givetvis, det kommer tyvärr att dröja några veckor för jag är inte hemma och kan få tag i grejerna.
Funderar på om det kanske blir bra om man limmar/glittrar när pannbandet är böjt, och låter det torka i samma läge och sen lackar över... Får prova mig fram, tänker göra ett rött till travaren (har rött och svart som stallfärger så det matchar förbygel och selunderlägg;) ) och fuxen får ett guldigt. Hoppas det blir så bra som jag har målat upp i huvudet :angel:

Är det "Dekorstrass" eller "Dekorpärlor" du har?

Är strassen platt och stenarna lite mer utbuktande?

Jag har blingat nosgrimma+pannband
26633448.jpg

26633449.jpg

Har även blingat min dressyrsadel men bild kommer senare :laugh:

Här har jag lite bling..
Rätt kassa bilder men värt att lägga ut ändå :P

26688117.jpg

26688113.jpg

26688115.jpg

Snygg skugga va ;)

Puttar upp tråden för att inte glömma bort :angel:

Hoppas kunna återkomma med mitt blingförsök på mina pannband, om en vecka :)

kl

PLIIING PLIIING :D
lite-saker-031_33733490.jpg

lite-saker-018_33733011.jpg

När sadeln ligger på syns typ bara blinget, och soooom det blingar! Får jämt kommentarer när jag använder det :love:

Ett till OS till samlingen... ja, jag ar en sucker for dem... :crazy:

P3310177.jpg

Och ska bestalla en av dessa...men vet inte riktigt vilket... till hackshows har borta...ar nastan obligatoriskt...lol Jag foredrar dock mina OS... :grin:

146c_1.jpg

goldcream.jpg

Dom finns over allt har i Australien... man koper antingen fardiga eller special bestaller enligt onskemal av farg och design. De gar pa allt mellan dryga 120 kr for enkla utan stenar i upp till ca 800-900kr for de riktigt blingiga. Inte lika vanligt hemma i Sveariket sa vitt jag har sett. Har tavlar folk mycket i utstallnings grenar, dar beriden 'hackshow' som det kallas ar den vanligaste. Harstammar fran England skulle jag tro. Kan se ut som nedan. Vi var val mest med pa skoj pa ammator niva, i de officiella klasserna ar det bra mycket hogre krav och pral med utstyrsel och smink. :p Jag haller mig hellre till dressyr och hoppning, men en och annan show ar ju kul att komma ut pa for att se alla fina hastar. ;)

P8170004.jpg

P8170018.jpg

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 266
Senast: Iamia
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 232
  • Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
23 392
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka