Alltid fel!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare TurboDevil
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 32
  • Visningar Visningar 2 298
Sv: Alltid fel!

Men snälla någon. Både ni och jag vet att många hundägare använder bur så gott som dagligen, så att behöva peka med pekpinnen tycker jag är onödigt.

Inte jag, och inte de BRA hundägare jag känner. Så: PEK PEK!
*avböjer vidare diskussion i detta forum*

Hahaha. Du är minsann lustig du! Du ger dig in i diskussioner men vägrar fortsätta. En hundägare kan givetvis vara "bra" trots att denne använder bur 1 timme om dagen, det fattar väl till och med du. :grin:

Men snälla någon. Både ni och jag vet att många hundägare använder bur så gott som dagligen, så att behöva peka med pekpinnen tycker jag är onödigt.

Jag känner då ingen!
Har själv använt bur, på den tiden det inte var olagligt, de gånger tiken löpte o jag inte hade full koll på båda, de fick turas om att vara i buren.

Det som är mest förvånande är att det är så få som känner till att det är olagligt. Det är lika förvånande hur få som känner till reglerna om hur hund får förvaras i bil.

TS frågade om hur hon skulle bemöta sin kompis trodde jag... Alltså är det OT... Men om du vill fortsätta och TS inte störs av det så...

Han är 9 veckor nu och inte van att vara ensam än. Ska jag då lämna honom i 2 timmar hemma? Det känns inte schyst mot honom att bara lämna honom i 2 timmar. I stallet får han vara i bur och sova runt 30 minuter under tiden jag mockar och fixar mat. Sen går vi ut runt gården och han lär känna miljön och hästar samt leker med stallets hund. Jag har inte ridit hittills så han har inte behövt vara i bur länge.

På nätterna lägger han sig i buren, den står framme. Ska jag då vara olaglig som har den framme? Jag har bara hört positiva saker. Värre är det med den unghunden mitt ex hade, hon hade sönder hela rummet när jag var i stallet för hon inte ville vara ensam. Exet sa att hon var van vid att vara ensam :grin: Jag vill INTE uppleva detta igen. Då föredrar jag som sagt att ha en lugn valp i bur inom rimlig tid utan att han stissar upp sig.

Skapat tråd ang buranvändande. Vi kan ta diskussionen där tycker jag.

Bättre att ta hänsyn till TS tycker jag.

Och det som VERKLIGEN har åstadkommit något är ofta väldigt hjälpsamma och ödmjuka.

Precis! De som har presterat, har väl underbyggda kunskaper och är duktiga, är ofta de som man kan gå fram till och säga "vad tycker du?"
De kommer inte ge en föreläsning, de kommer inte trycka ner, utan kommer i regel med en träningsidé och önskar lycka till. De tjafsar inte om burar, koppel och skit, de bara hjälper och är hur trevliga som helst. :banana:

Visst är det jätte skönt när det finns hjälpsamma människor de är guld värd:love: Men de som anser sig ha rätt till en åsikt i alla lägen och dessutom måste berätta den för omvärlden är inte lika roliga. Märker inte dessa människor att de driver andra till försvarsställning hela tiden?

Men de som anser sig ha rätt till en åsikt i alla lägen och dessutom måste berätta den för omvärlden är inte lika roliga. Märker inte dessa människor att de driver andra till försvarsställning hela tiden?

Tror inte att de gör det. De är för upptagna med sig själva och visa på sin egna förträfflighet. Konfronterar man dem och de är någorlunda vettiga så kan de tänkas dämpa sig för en stund men ett tu tre har det accelererat till att vara för mycket igen. Ett fåtal inser sitt misstag, andra tolkar det som höjden av förolämpning att du tillrättavisar deras sätt att vara, har man tur så brukar det innebära att de säger upp kontakten med en :devil:

Förr lät jag sådana människor påverka mig alltid. Jag påstår inte att jag är helt immun numera. Några få har väl lyckats få en att känna sig kass och värdelös det senaste året och det är för att de har användt ett mycket känslig punkt hos mig och det har varit min hunds stökighet. Efterhand som den avtagit, jag har hittat sjävförtroendet och insikten att jag gör ett bra jobb med min knasiga och spralliga omplacering och börjat se resultat, har jag effektivt stängt till den ingången. De är inte värda min energi, den ska jag ha till människor jag tycker om och till min hund!

Har nog samma problem! har en schäfer som nog kan anses som stökig i andras ögon. I mina ögon gör hon framsteg varje dag och blir ju då självklart lite ledsen när folk påpekar hennes sätt att vara. Hon är absolut ingen elak hund men otroligt stressad och nervig, säkert pågrund av mig men även gener. Jag försöker och försöker och når framgångar ibland! Men som du säger pågrund av detta får jag nog också otroligt dåligt självförtroende när hon kommer med små pikar hela tiden även om det inte rör min hunds uppförande utan helt andra hundrelaterade saker.

Men vadå sluta umgås med och blaha blaha..sätt ner foten och säg din mening?

Precis! Tala om for henne hur illa du mar av hennes attityd.... Hon ar formodligen so uppfylld av vad hon lar sig och jobbar med i sin nya klubb att hon inte ser hur hon sjalv upptrader.

Och det som VERKLIGEN har åstadkommit något är ofta väldigt hjälpsamma och ödmjuka.

Det ar precis vad jag har erfarit.

Men vadå sluta umgås med och blaha blaha..sätt ner foten och säg din mening?

Jag håller med dig, men då måste det också finnas något att "rädda" anser jag. I mitt exempel så var det vid den punkten jag sa till henne så skadat i vår relation att det inte fanns något att hålla kvar vid. Jag har inte ångrat en sekund att jag gjorde som jag gjorde.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
21
· Visningar
1 479
Senast: AnneB
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 571
Senast: Otherside
·
R
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 749
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 340
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka