Alltså varför svarar man

Sv: Alltså varför svarar man

Maran skrev:
Sedan har vi, som sagt, alla de som har 511 frågor och vill ha bilder, men sedan inte är intresserade.

Men det är väl inte så konstigt, efter det man fått som svar o dom bilder man fått så kanske det inte finns nått intresse kvar för grejjerna då dom inte uppfyllde kraven som man ställt.

Det är många som mailat mej om mer info o bilder o sen inte är intresserade o jag tycker det är helt normalt.

Det finns många skumma både säljare och köpare.. En tjej hörde av sig till mig och ville köpa tre böcker, och tyckte att jag skulle sänka priset till under hälften av vad jag begärde, vilket redan var ett lågt pris.
En som jag skulle köpa en bok (eller nåt sånt) av en gång frågade om jag kunde betala mer än vad den egentligen kostade, för att hon höll på att spara pengar till nånting. Sen när blev det mitt problem?

Nikki o Fabian skrev:
Men det är väl inte så konstigt, efter det man fått som svar o dom bilder man fått så kanske det inte finns nått intresse kvar för grejjerna då dom inte uppfyllde kraven som man ställt.

Det är många som mailat mej om mer info o bilder o sen inte är intresserade o jag tycker det är helt normalt.

Det håller jag absolut med om.

När man lägger ut annonser så får man nästan räkna med några, vad jag fult brukar kalla för "idiotsvar". Jag häpnade nästan när jag lyckades sälja en sadel för det jag satt som utgångspris, den som köpte sadeln försökte inte ens pruta (vilket de flesta gör oavsett man det är man har annons på).

Vad är adressen till din hemsida ? :) *nyfiken*;)

Nikki o Fabian skrev:

Nej, det har du rätt i. Men det finns de som hela tiden skriver att de är jääääätteintresserade etc och sedan gör helt om. Då tycker jag det är trevligare med köpare som frågar först och sedan bestämmer om de är intresserade eller ej. Sedan har vi alla dem som tydligen inte bryr sig om att läsa annonsen utan frågar som sådant som står i den.

Inte glömma dem som via mail vill veta om sadeln passar deras häst. Ibland har de inte ens köpt hästen än. Om de beskriver hästen, tidigare sadel och kanske bifogar bild kan man gissa lite grovt, men om spekulanten bara skriver typ "Jag har ett varmblod. Passar sadeln på sådana?" så är det inte lätt att säga något. OBS! Inte menat som påhopp mot varmblodsägare. Det är bara ett exempel.

Kan hålla med om det som de andra har skrivit i tråden. Är riktigt irriterande att maila bilder och svara på frågor och sen ska personen börja pruta eller bara slutar att höra av sig efter typ 15 mail. Är det så j*kla svårt att skicka ett mail att man inte är intresserad längre?
Har även fått mail där folk har frågat om jag kan skänka dem sakerna, gärna även betala frakten till dem samtidigt:mad: . Sen när började jag bedriva välgörenhet?

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 625
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka