Aloe Vera att blanda i fodret?!

N

nalle

Har hört att man kan ge Aloe Vera i fodret men var får man tag i det? Är det örter eller? Är det dyrt och hur mycket ska man ge? Jag har ett shettissto med eksem som jag tänkte prova det på. Någon som vet?
 
Man brukar hitta dom i hälso butiker.

Vad dom kostar har jag ingen anning om men jag blev rekomenderad 15ml till min dam på 500kg.
 
Glömde att skriva att det är på flaska jag köpte det.

Kram
 
jag ger åxå aloe vera jag köpt från en hälsobutik den kosta ca 120 kr för 1 liter jag blev rekomenderad ca 30 ml då får hon hälften sprutat i munnen å hälften i maten :bump:
 
Den riktiga aloveran finns inte att köpa i butik utan endast av hemförsäljare de som finns i hälsobutiker är inte lika bra. Jag drack själv aolevera förr eftersom jag har haft magproblem är helt syptomfri nu men de jag köpte i butik funkade inte utan när jag köpte av hemförsäljare så funkade det..
 
Var får man tag på hemförsäljare??? Det har aldrig varit nån hos mig och det kommer nog aldrig att komma någon heller...
Mvh Camilla
 
Till alla er som köper Aloe Vera produkter!

Ta reda på hur mycket Aloe Vera produkten innehåller! Allt för ofta ser man produkter som knappt innehåller någon Aloe Vera alls! :(

Ta även reda på hur Aloe Veran har behandlats. Den är väldigt känslig och klarar t ex inte att man kokar den. Kallpressad och endast stabilierad. Det är så vi vill ha den! :)

Titta efter en certifiering av produkten från International Aloe Science Council (www.iasc.org) då kan ni skippa att fundera över ovanstående punkter för då vet ni att ni får bra produkter! :)

/Snorpan
 
Jag kan ge en motsatt varning. Se till att det inte innehåller för mycket Aloe Vera.

Vi har en sån där fin historia:
På ett ställe där pappa brukar lasta (kör lastbil) så kunde man få Aloe Vera på flaska, och det var rätt så koncentrerat. En taxi chauförr hade fått det och det var varmt ute så han glömde bort det att de bara sagt att han max skulle dricka 1dl om dagen. Han hävde i sig hel flaskan (1L) på några timmar. Han fick inte sova på tre dygn!!! :rofl:
Jag tycker att det är så kul, men det var säkert jätte synd om honom.
 
*fniss* :o

Ja, så kan det gå ifall man inte följer rekommendationerna. ;) Men det visar ju också på att Aloe Veran verkligen har verkan på kroppen. :)

Efter denna historia skulle jag vilja varna folk som använder Aloe Vera för ytterligare en grej. Har man t ex stora angrepp av eksem eller utslag och vill smörja med Aloe Vera. Ta det försiktigt i början och smörj ett litet ställe, vänta nån timme. Ser det bra ut kan man smörja på en större yta.
Det finns nämligen risk för att kroppen reagerar kraftigt då den är nedsatt! :eek:

/Snorpan
 
min lipizzanare har "melanomer" (cancer) i bak under svansen,och för att lindra det ger jag honom aloevera gel utvärtes + juice invärtes.funkar kanon. jag handlar på naturapoteket.gelen är 99% aloe i och den är kallpressad. /tess :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Sitter och funderar på att börja ge mina grabbar tillskott innehållande hampafröolja Det finns ju ett välkänt N'trilon. dyrt som satan...
Svar
5
· Visningar
405
Senast: lilstar
·
Hundhälsa Hej på er! Funderar på att låta hundarna få äta färskfoder blandat med torrfoder ( delar hundarna med föräldrarna och de vill ej ge...
2
Svar
21
· Visningar
2 487
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Vår tyska spets har nyss fyllt 1 år. När han var liten hade han ofta ont i magen, vilket blev bättre med åldern samt när vi började...
Svar
5
· Visningar
914
Senast: Fetaost
·
Hästvård Hej 💁🏼‍♀️ Min häst har dåliga hovar så tänkte börja ge biotin och se om det hjälper. Frågan är bara vilken man ska välja? Nu vet man ju...
Svar
4
· Visningar
551

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp