Aloe Vera och Gurkmeja?

charmant

Trådstartare
Läste en artikel om aloe vera i hästfynd och blev lite intresserad av detta.Har även hört att gurkmeja ska vara bra att ge hästar.Är det någon som har erfarenheter av detta?Och vet någon vart man kan få tag på dessa två?Tacksam för svar.
 
efter att min ena häst fick kotledsinflammation började jag ge honom gurkmeja. det ska vara bra för lederna. tror man kan få tag på det där örter brukar säljas.
 
Gurkmeja köper du i mataffären.
Finns bland kryddorna. Men smartast är att åka till någon storgrossist och köpa en jätteburk med gurkmeja. På vanliga ICA eller Konsum har de oftast bara småburkar och det kan ju bli rätt dyrt i längden.
 
Oki,ska handla på mig lite i morgon och se om han äter det,han är lite petig med vad man försöker stoppa i honom.Hur mycket ska dom ha av det ungefär?Det är en arab kille på 17 år.
 
Man får börja med att ge litegranna och sedan öka eftersom, det är ju en krydda så det är ju rätt bra med smak i det...
Man får låta dom vänja sig med smaken litegrann i taget.
Hur mycket man ger verkar variera rätt mycket, men jag ger min nordsvensk ca 1,5 msk/dag.
 
Jag har givit Simlir gurkmeja, men fick höra att det inte var bra eftersom det är tillsatser i kryddan. Det är bättre att ge Biosynov eller Bioglucomin i så fall. Jag läste också artikeln om Aloe Vera och har börjat ge det, samtidigt som jag äter det själv. :bump:
 
Är det?
Vad konstigt, min häst vägrade äta det i början när jag direkt började med msk-måttet... :confused:
 
Nej, det är verkligen INTE smaklöst. Visst, om du tar en ts i bulldegen så smakar det inte mkt, men hästar behöver ju lite mer än så! :)
Som tur är så gillar min häst det, men det luktar riktigt starkt. :crazy:
 
Det var väl det jag tänkte? Det luktar ju verkligen av det när man rör ihop det så det borde ju smaka...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
579
Senast: Anna-Bella
·
Hundavel & Ras Har varit väldigt intresserad av rasen länge nu. De jag pratat med om rasen är främst de som själva just nu har svensk lapphund...
2
Svar
26
· Visningar
1 871
Senast: Puffindog
·
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 115
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Hund Skulle vilja veta om någon av er har eran hund utomhus i hundgård året om? Var intresserad av polarhund, men hört de ska vara svåra att...
2
Svar
23
· Visningar
2 583
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp