En fråga, kan man använda salva från aloe vera växten på hästen sår?
Klart man kan.

Frågan är bara om det är lämpligt? Det beror ju helt och hållet på sår. Är det djupt, är det infekterat osv. Samt vad det är för salva.

Men som allmän skyddssalva på småskorvor funkar det säkert utmärkt
 
En fråga, kan man använda salva från aloe vera växten på hästen sår?
Aloe vera går att använda på häst. Dock rekommenderas inga salvor på/i sår. Salvor har inget i den egentliga sårvården att göra utan det är först när såret börjar läka som man i vissa fall kan behöva smörja runt om i mjukgörande syfte så att sårkanterna inte stramar och dras upp men i själva såret ska man inte använda salva om det inte är en veterinär som har rekommenderat att göra det i just det fallet. Vad har hänt? Hur stort är såret? Varför vill du använda salva på/i sår?
 
En fråga, kan man använda salva från aloe vera växten på hästen sår?
Inte i öppna sår. Använder däremot som förebyggande och vid eksem och liknande. Även på mindre sår som inte är öppna.

OT: använder även till mig själv och främst mina händer någon gång ibland under vinterhalvåret. Har extremt torra händer
 

Liknande trådar

Hästvård Hade ju hoppats att detta elände skulle ha dött nu, men ícke! hittade idag stora områden på min stackars häst som blivit ätit under sitt...
Svar
7
· Visningar
732
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Nån som vet nån bra salva att smörja en hästs spenar och området runt då hon kliar sig mycket där? Hon har svullet juver alltid haft och...
Svar
9
· Visningar
812
Senast: jemeni
·
Hästvård Mitt fullblod har rivit upp ett stort sår på sidan av bålen, men inte så stort att det behöver sys. Allt man kan läsa om modern sårvård...
Svar
17
· Visningar
919
Senast: inaa
·
Hästvård Första sommaren med ny häst med tunn och känslig päls, alltså en till hudfråga nu.🙂Hästen verkar reagera rätt mkt på insektsbett; både...
Svar
5
· Visningar
896
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp