Älskade lilla hund...

Sv: Älskade lilla hund...

Usch, idag när jag vaknade så kände jag först en helt enorm, ofantlig lättnad - för jag var helt säker på att allt det här hemska bara var en mardröm.

Jag låg och stirrade in i väggen i en hel timma innan jag till slut insåg att det inte var någon mardröm. Det var verkligehet.
Mumlan fanns inte hos mig imorse heller. Det kommer hon aldrig mer att göra.

:cry: Vad ska jag ta mig till? Jag är ledig idag, och det är INTE bra, för på jobbet kan jag i alla fall tänka på annat litegrann. Här hemma... jag vet verkligen inte vart jag ska ta vägen!
Och nu känns det som om det helt enkelt inte GÅR att gråta mer. Inte visste jag att tårarna kunde ta slut...

Jag måste hitta på något idag. Åka ut och göra något. Inte här hemma. Inte vid havet. Inte någonstans där Mumlan brukade vara med mig, och borde vara nu också om hon bara inte varit just där just då... :(

Sv: Älskade lilla hund...

Tårar kan ta slut, men tyvärr blir man inte gladare för det. Det blir bara en enormt tung och sorgsen känsla kvar. Ett gigantiskt hål i bröstet och ett stort vemod :cry: Jag vet hur det känns, tyvärr. Kan bara trösta med att säga att det kommer att bli bättre längre fram. Men det tar tid.

Den som sa till dig att det "bara" var en hund, vet inte vad hon talar om :mad: Då har man aldrig fått uppleva kontakten och närheten med ett älskat djur.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 352
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 038
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 519
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 612
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Blandraser och renraser