Alu-golv i hästtransport.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare somi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 45
  • Visningar Visningar 8 118
Sv: Alu-golv i hästtransport.

Men om man inte kan göra så - vad skruvar man ihop med i så fall? Galvad skruv borde ju vara lika illa som rostfri. Plastskruv låter inte som någon höjdare.

Har nu beställt rep. kittet från Boj och jag hoppas att jag lyckas fixa golvet själv nu då. Vill ju helst inte behöva lägga in matta men har nu köpt en ändå, ifall det inte blir bra när jag lagar:angel:

Lägg INTE in aluminiumbrädor som golv.. Pm:a för bild och motivation.. Pga åf..

Då vill jag gärna veta vilket märke den ÅF saluförde.

OM man inte kan lita på ytbeläggningen på golvet, anser jag att det är ett otroligt dåligt släp. Självfallet räknar jag med att de konstruerat släpet för transport av hästar, och att ytskicket ska klara normalt slitage.

Skulle inte förvåna mig om det var Christ, det ex:et vi tittade på som aldrig hade inrymt häst hade gummimassa som hade smulat sönder till hålor på flera ställen.

Har reparerat ett antal golv med massa där hästarna haft broddar som har mer eller mindre skurit sönder gummimassan.

Tror att Centaur kör Böckmann släp? Jag hade ett sånt och min häst skrapade i det med frambenet, UTAN brodd...och det blev märken iaf i den gjutna mattan. Tycker det var dålig kvalité. Så OM det var en Böckmann ÅF som rekommenderade extra matta så förstår jag varför!

Har nu ett Boj-04 släp och kan inte tänka mig att det kommer att behövas en extra matta oavsett om han skrapar på det golvet.

har sett bojsläp där hästarna har skrapat sönder massan med.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka