Aluminiumfri deodorant som fungerar

Hittade ingen nätshop, säljer de bara via insta?

Jag tror det? Eller kanske egentligen bara i sin fysiska butik. Tror jag tänkte åka dit när jag hittade den men inte orkade (bor i staden bredvid men Malmö är Malmö 😅) så skrev o frågade o en gullig kvinna svarade 😁 Skulme gissa det är ett mycket litet företag.
 
Jag tror det? Eller kanske egentligen bara i sin fysiska butik. Tror jag tänkte åka dit när jag hittade den men inte orkade (bor i staden bredvid men Malmö är Malmö 😅) så skrev o frågade o en gullig kvinna svarade 😁 Skulme gissa det är ett mycket litet företag.

När var senast du beställde? Jag är lite skeptisk mot att skicka pengar till ett konto där inget hänt på varken hemsida, insta eller Facebooksida på 1,5 år... 🤔
 
När var senast du beställde? Jag är lite skeptisk mot att skicka pengar till ett konto där inget hänt på varken hemsida, insta eller Facebooksida på 1,5 år... 🤔

Jag kan skicka printscreen på vår konversation på insta om du vill :) Förstår det verkligen, jag hade glömt hur torftig info det är 😅

24 mars! Och där stod ju priserna också, minns bara jag brukar få lite rabatt o betala 300 för 1 liten o 1 stor.

60 ml 165 kr
30 ml 110 kr
30 kr frakt
 
Och scrollar jag tillbaka inser jag att jag hittade den i en fysisk butik som jobbar förpackningsfritt så jag lämnade åter burkarna där då. Började köpa via insta 2020. Spar fortfarande burkarna med en tanke att lämna dem åter vid tillfälle :)
 
I ett försök att belasta kroppen mindre med saker vi inte behöver ha i den började jag med aluminiumfri deodorant. Jag hade fått resultatet från en mineralanalys av håret, som påvisade mkt höga halter av just aluminium och min läkare sa då att deodoranter är en stor källa till detta.

Köpte HTH Aloe Vera, den hade fräschast doft av alla jag hittade i butiken. De flesta var oparfymerade och jag vill ha nåt som ändå luktar lite gott. Jag har aldrig i hela mitt liv luktat armsvett, inte ens om jag inte kunnat duscha på två dagar. Jag har nu på sistone märkt att jag får tvätta mig flera ggr per dag, även om jag inte varit speciellt aktiv. Det stör mig enormt mkt, jag vill inte gå runt och lukta svett liksom...

Någon som har nåt tips? Jag slipper gärna köpa och kasta en hel kappsäck av dessa ickefungerande deodoranter, om nån på rak arm(-håla) vet med sig nån som fungerar :)
Inte parfymerat, men kristalldeodorant/saltdeodorant? Från valfritt märke.
 
Inte parfymerat, men kristalldeodorant/saltdeodorant? Från valfritt märke.

Nja, jag gillar att det doftar lite gott också. Det värsta jag vet är oparfymerad tvål, den vi har på jobbet luktar ju kräk. Gillar inte det som luktar horhus heller, men nåt diskret mellanting är ju trevligt :)
 
Jag kan skicka printscreen på vår konversation på insta om du vill :) Förstår det verkligen, jag hade glömt hur torftig info det är 😅

24 mars! Och där stod ju priserna också, minns bara jag brukar få lite rabatt o betala 300 för 1 liten o 1 stor.

60 ml 165 kr
30 ml 110 kr
30 kr frakt

Tack! Då vågar jag också beställa. 😁
Det finns ju många skäl att inte bry sig om att uppdatera sina sociala medier om man ändå säljer så man klarar sig via fysiska butiker, men det känns helt klart lite lurig att messa ett inaktivt konto och erbjuda sig att skicka pengar om ingen annan testat först. 🤣
 
Tack! Då vågar jag också beställa. 😁
Det finns ju många skäl att inte bry sig om att uppdatera sina sociala medier om man ändå säljer så man klarar sig via fysiska butiker, men det känns helt klart lite lurig att messa ett inaktivt konto och erbjuda sig att skicka pengar om ingen annan testat först. 🤣

Förstår det fullt ut 😁
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp