amerigos nya sadlar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Unica
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 852
U

Unica

Nån som provat de nya Amerigosadlarna. Hört att de ska finnas sadel för grova hästar med stora bogblad med lite sänkt rygg och även för överbyggda. Vet inte vad jag ska fundera på för sadel till min häst.
Han har mycket framdel med god resning, nästan lite sänkt rygg med tendens till överbyggd. Ganska lång länd. Det vore ju en sak om bara han skulle ha sadel men den ska ju även passa mig och jag är lång smalmed långa ben, 18 tum är ett måste samt en sadel med smal midja. Är det nån som har nåra ideer??? Har en känsla av att den sadel jag har nu begränsar hans rörelseförmåga en hel del. Vill få till nåt som han ryms bra i och kan röra sig maximalt...

Sv: amerigos nya sadlar

Hej

Amerigo har sadelmodeller som passar alla typer av hästar (och männinskor). Jag har deras nyaste modell Cortina en helt underbar sadel den skönaste jag någonsin ridit med!!!:love: Tea har också stora bogblad och väldigt nätt och högrest. Tea har också rak och rätt lång rygg. Hon har fått ett helt annant steg nu när bogbladet får plats under sadlen (jag känner dem när jag rider) Alton är för överbyggda hästar, ring ridin så hjälper de dig!

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är... 2
Svar
25
· Visningar
12 644
Senast: ylvalill
·
Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 560
Senast: Emiro
·
Utrustning Jag letar efter sadel till min 3,5 åring som är ca 170 i mkh. Jag är 164 och behöver 17,17,5". Det har dock varit problem att hitta nåt...
Svar
0
· Visningar
3 437
Utrustning Hej! Jag har läst igenom Sadellistan 2.0 och en hel del andra trådar och har skaffat mig ett något sånär hum om vad som skulle kunna...
Svar
2
· Visningar
2 753
Senast: Aureola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka