Amiga jersey cooler

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare MALINox
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 663
M

MALINox

Hörrni täckeskännare...kan man få lite snabba råd?
Ska köpa ett amigo jersey cooler till pållen, tänkt att ha som transport/tävlingstäcke. Finns endast i small - som enl. försäljaren sträcker från ca 115 - 130 i strl, där 115 hästarna drunknar. Nästa strl som fanns är 140, som då är stor och snarare passar 145 - 150 hästar.
Min pålle är en arab 155 i manke och har ivanliga fall 135 som täckesstrl. Denna strl sitter för det mesta bra, snarare lite stor än förliten. Känns som jag ska välja den lilla strl, men vill ha lite råd....så pliiis :bump:

Hästen
060603003.jpg

Sv: Amiga jersey cooler

Jag har M i mitt, jag har det på pållar från 167 och upp till 173 och det passar perfekt. Så de är nog stora, jag trodde först jag skulle ha ett L, men hon i affären sa att jag skulle ha M, det står 6,2 i det så jag trodde det skulle bli mini, jag brukar ha 6,6 i mina horseware annars. Så det är nog annorlunda i dessa täckena för 6,2 finns ju inte i tex utetäckena.

Sv: Amiga jersey cooler

Okey...låter ju som jag ska ta den mindre strl isf. om du har M på hästar från 167 i manke....då drunknar väl min plutt i det.
Tack för inlägget!

Liknande trådar

Utrustning Tänkte införskaffa ett par till pojkarna lagom till sommaren :) Men den eviga frågan, vad ska de ha för storlekar. Den ena är 160cm...
Svar
17
· Visningar
1 533
Senast: Mimmut
·
Utrustning Sitter här och beställer lite och tänkte skicka efter ett jersey cooler, men jag har ingen aning om vilken strl :p Min häst har ett...
Svar
3
· Visningar
756
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka