Amigo jersey cooler

Bison

Trådstartare
Tänkte införskaffa ett par till pojkarna lagom till sommaren :)
Men den eviga frågan, vad ska de ha för storlekar.
Den ena är 160cm, liten o lätt, har normalt 135 - 140 i täcken. Har ett Rambo newmarket fleece i 140cm, sitter bra men är åt det stor hållet, men det känns som 130 blir väldigt litet?
Den andra är en stadig herre på 172cm, kort o kompakt, har normalt 145 i täcket i vissa fall 155. Borde väl funka med 145 till honom då?

Sv: Amigo jersey cooler

Jag tycker att Amigo jersey cooler är väldigt stora i storlekarna. Jag har ett Rambo Plus i 145 till min häst som är lagom (eller är det 140? ^^) men i coolern köpte jag 135 och det var jättestort ändå. Hade definitivt kunnat gå ner ytterligare än storlek men det kan ju iofs bero lite på hur hästen är byggd.

Har oxå funderat på det, hur kan man ha alla storlekar utom en av dom vanligaste?! annars är ju horseware super:)

Haha, då var det 130! Sorry, för att jag krånglar till det men gigantiskt stort var det iaf, trots den mindre storleken.

Har oxå funderat på det, hur kan man ha alla storlekar utom en av dom vanligaste?! annars är ju horseware super:)

HW-täckenas storlekar skiljer sig med 3 nånting (jag hatar allt utom SI-enheter så jag vill inte ens lära mig :angel:) och det är alltså jämna "hopp" mellan storlekarna. Men när måtten översätts till cm så avrundar man till närmsta 5 cm. Alltså "finns" inte vissa storlekar.

Jag har en massa HW Amigotäcken, alla i 6'0/130. Jag har dock inte provat coolertäcket, men nu blir jag orolig.. Men ska försöka komma ihåg att prova det ikväll, så kan jag ju se om det med är stort/större än de andra 130 (då kommer jag grina blod, då måste jag ju sälja det och köpa ett nytt)

Jag köpte ett 130 till min förra pålle som hade 130 i sina andra HW-täcken. det var gigiantiskt :crazy:

Så Bison, ett stort tips är om du kan ta hem och prova så de verkligen passar :)

men morr...
jg tänkte beställa för att de är så dyra här :/

själva modellen ska ju vara rymlig och luftig. dvs man ska ha den vanliga stl om man vill att täcket ska sitta som det är tänkt.

130 har jag till min d ponny, 155 till min stora.

Har du ett rambo fleece? Tänkte om du kunde jämföra ifall de är lika i storleken?

Så, nu har jag provat det. Och ni skräms ju bara :devil:

Det var precis som 'alla andra' Amigo i 130 cm i bogen/halsen och längden. Däremot är det ju djupare på sidorna, men precis som Centaur sa så det ska det ju vara.

Men skulle absolut inte kunnat ha 125, hade ju blivit för kort i ryggen och suttit som ett ålskinn i bogen.

Så, nu andas jag lugnt igen.

Kan de ändrat om kanske, de kanske har bättre passform nu? Eller hur gamla/nya har de andra varit som varit förstora (fråga till alla som upplevt det). Mitt är ju nytt, inhandlat i november.

Mitt är 2-3 år tror jag, men det kan iofs vara så att det passar en typ av hästar bättre än andra? Min dåvarande häst var troligen fullblodskorsning så han var ganska smal :)

Fast coolertäcket satt om något bättre i bogen på L än de andra, som är aningens för stora. Så, knepigt.

Har funderat lite på att införskaffa ett sådant täcke, och måste bara fråga vad ni tycker om det :) Torkar hästen bra med det? :)

Liknande trådar

Utrustning Nya damen har en ganska bastant bog och bred, lite lågt ansatt hals. Hon har ett Amigo bravo regntäcke i 145 som sitter bra, hennes...
Svar
18
· Visningar
2 876
Utrustning Hur är halsen? Min häst verkar om man ser till hur HW-täckena passar ha väl mycket hals till sin bog. Jag radar upp hur de passar så...
Svar
7
· Visningar
1 511
Utrustning Sitter här och beställer lite och tänkte skicka efter ett jersey cooler, men jag har ingen aning om vilken strl :p Min häst har ett...
Svar
3
· Visningar
756
Senast: BernT
·
M
Utrustning Hörrni täckeskännare...kan man få lite snabba råd? Ska köpa ett amigo jersey cooler till pållen, tänkt att ha som...
Svar
2
· Visningar
663
Senast: MALINox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Om samvete vs effektivitet
  • GVFÖ 2025
  • Rumsväxter 2

Hund, Katt, Andra Djur