Amigo Evolution

Stallkompisen har ett (eller... hennes häst har ett). Funkar som vilket annat flugtäcke som helst, kan inte se någon direkt skillnad i antalet flygfän på den hästen mot de andra.

Mycket mjukt material dock, så skaver inte så mycket, men började gå sönder efter redan några dagars användning. Täcket är också mkt generöst tilltaget på sidorna, och den smala ädla hästen ser ut som hon ska på medeltidsfestival.
 
Stallkompisen har ett (eller... hennes häst har ett). Funkar som vilket annat flugtäcke som helst, kan inte se någon direkt skillnad i antalet flygfän på den hästen mot de andra.

Mycket mjukt material dock, så skaver inte så mycket, men började gå sönder efter redan några dagars användning. Täcket är också mkt generöst tilltaget på sidorna, och den smala ädla hästen ser ut som hon ska på medeltidsfestival.
Det där låter lovande till min vars mage sticker ut i hans flybuster.
 
Det där färgglada flugtäcket, någon som har? Funkar det?
Provade ett sådant på min bjässe förra året i hopp om att det var ungefär likadant i passformen som hans massakrerade Amigo Fly Buster, det var det inte... Upplevde att det var väldigt smalt i halsringningen och förstod mig inte alls på den nya plastplattan som utgör bogspänne. Blev retur för min del.
 
Det täcket har HW försökt att lansera ”DIsc” spännet i bogen senaste året på flera modeller täcken.

Jag har fått intrycket att just det Disc spännet inte funkat bra, och att de täckena utifrån det inte sålt och att utifrån det själva serien med ”disc” inte är en modell som säljs /produceras vidare .
 
Köpte också ett idag. Tyckte det satt riktigt bra även om jag nog ska leta upp nåt substitut för den där plastbrickan.
 

Bifogade filer

  • 20190607_190010.jpg
    20190607_190010.jpg
    416 KB · Visningar: 111
Är det någon annan som har problem med att hästen blir utstött ur flocken när den i klädes flugtäcke? Jag har det och tänker att det skulle bli ännu värre med detta färgglada?
 
Har ett som jag använt en hel sommar.
Tycker att det funkar som vilket sommartäcke som helst gällande effekt, men att det sitter något bättre i bogen tack vare att det blir lite diagonal spänning via discen, som HW vanliga täcken som har sneda spännen ist f bara vanliga raka. Själva discen har hållit och man får med en extra i påsen, inte så impad av extra pryttlar som kan gå sönder dock...
 

Liknande trådar

Utrustning Rambo summer series har en tillhörande liner på 100gram till. Fungerar den linern bara just till om man skulle ha självaste täcket...
Svar
3
· Visningar
380
Senast: Fiorano
·
Utrustning Håller på och blir galen i täckesdjungeln så vänder mig nu till er för lite hjälp. Har en häst med breda bogar, normal hals men högrest...
Svar
16
· Visningar
931
Senast: Freazer
·
Tjatter När kan jag tidigast ta fram granen jag har på balkongen?? Vill ju nu! Men då får väl grannarna tokspel. Jag har en plastgran med...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 540
Senast: Sonic76
·
Utrustning Vad har ni för tips ang flugtäcken. Vi är nu inne på tredje täcket den här sommaren... Amigo Buzz-Off, Haglunds..., har nu beställt ett...
Svar
3
· Visningar
554
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp