Amigo täcke till shettis.

Cillen89

Trådstartare
Någon här som har Amigo utetäcke till sin shettis?

Har en kille som är 105 cm hög, men är osäker på vilken storlek jag ska ta? Han är 100 cm lång över ryggen, problemet är bara att när jag mäter på HW:s sätt (mittpunkten framme på bringen och sedan bak till bärbensknölen så säger det storlek 90, alltså rätt stor skillnad :crazy:

Hur långa är era shettisar över ryggen och vad har dem för storlek i sitt Amigo utetäcke?

Sv: Amigo täcke till shettis.

Horsewares omvandlingstabell av storlekar är jättedålig vad gäller de små storlekarna.

Jag skulle ta 4'3" eller 4'6" till en stor shettis beroende på hur kraftig den är.

Sv: Amigo täcke till shettis.

Nu blev jag osäker, men jag tror att jag har 90 på mitt som jag har till en som brukar ha 105 täcken.

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·
Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
640
Utrustning Nya damen har en ganska bastant bog och bred, lite lågt ansatt hals. Hon har ett Amigo bravo regntäcke i 145 som sitter bra, hennes...
Svar
18
· Visningar
2 823
Utrustning Hästen är 115 cm i rygglängd om jag mäter från där täcket (ett Amigo) ligger framför manken, och bak till svansroten. Amigo Hero Pony i... 2
Svar
33
· Visningar
6 636
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka