Amigo Turnout Horse

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Teij
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 1 393
T

Teij

Efter att ha varit ute o kikat på olika regntäcken har jag beslutat mig för ett Amigo Turnout Horse 1200 D 0g med hals men på de bilder jag sett täcket på så ser det väldigt djupt ut o hänger som en klänning. Är de ovandligt djupa och va va tycker du om täcket ? Släng gärna upp en bild eller två om du äget ett sådant täcke =)

Sv: Amigo Turnout Horse

Jag har iofs inte detta täcket från HW utan det ofodrade regntäcket, men det är längre än andra märken. Själv gillar jag att det är lite längre då det täcker pållan ordentligt och aldrig har hasat snett.

Jag är jättenöjd med mitt :D. Andra täcken glider ofta ner på manken men det här ligger helt stilla. Inget skav får hon heller och det viktigaste av allt, det håller tätt.
Dålig bild.

Så här ser min ut i sitt ena Amigotäcke. Detta är ett på 375gr. Gillar det jättemycket och har varit super hela regninga vintern!
lsklingsh_st_och_jag.jpg

orkar inte leta bilder men jag har ett flertal amigotäcken av den modellen, med olika fyllningar. Alla sitter super!
Jag har en rätt grov häst av hblstyp men även min stallkompis som har en nätt d-ponny, fullblodskorsning, är jättenöjd! Inte ett skav så långt ögat når på nån av våra!

Inte många som klagar på täcket =)
Men har alltid fått höra att alla täcken utan bogveck inte skall sitta på en häst men ingen ur HW kollektionen har det men inge negativt alltså ?

Har många olika HW både Amigo och Rhino och alla sitter oerhört bra.

Förrästen hur vet jag vilken storlek på halsen jag skall ha ? Har en isis som drar 125 i täckena..Inte grov utan normal..

Du ska troligen ha 5.9 på täcket och S på halsen.

Glömde att skriva att min inte har haft antydan skav sen jag bytte alla täcken till HW från diverse märken med bogveck. Äääälskar HW-täckena!

Efter att ha varit ute o kikat på olika regntäcken har jag beslutat mig för ett Amigo Turnout Horse 1200 D 0g med hals men på de bilder jag sett täcket på så ser det väldigt djupt ut o hänger som en klänning. Är de ovandligt djupa och va va tycker du om täcket ? Släng gärna upp en bild eller två om du äget ett sådant täcke =)

älskar det täcket! har ett, har hållt tätt i alla väder och i 2 år. inte ett skav och inte en antydan till att hamna snett. sitter helt enkelt perfekt. :love:

Inte många som klagar på täcket =)
Men har alltid fått höra att alla täcken utan bogveck inte skall sitta på en häst men ingen ur HW kollektionen har det men inge negativt alltså ?

Det stämmer inte, det viktiga är att täcket är rätt skuret, vilket HWtäckena verkar vara då de passar så många!
Bogvecken på många täcken, iaf de billigare, sitter nästan alltid felplacerade (för långt ner) så de gör ingen nytta iallafall.
Dessutom har ju Amigotäcken "legarches" ifram (tyget är längre) vilket ger mer rörelsefrihet =)

Jag har flera sådana täcken. både fodrade och ofodrade. Tycker de är kanon! Har suttit super på både kraftiga stoet och unghästen (båda halvblod)

Köpte i panik ett ofodrat med hals till treårstestet då jag ville ha det i hagen dan innan då jag hade knoppat. Typ 3 storlekar för stort men satt ändå bra i bogen! Trodde att det skulle vara för djupt men inte då. Täckena är långa på sidorna men det tycker jag om. Stora i storlekarna är de också. 130 passar utmärkt till unghästen som i vanliga fall har 135.

Såhär ser det förstora täcket ut:

21234380.jpg

Köpte senare ett i mer passande storlek och såhär ser det ut: (dålig bild och halsen sitter inte på)

21234381.jpg

vad som är stort i storleken är nog en smaksak. Min häst drar 145 i ex höökstäcken men 155 i hw!

Ang vad någon skrev om bogveck så håller jag inte med. De flesta täcken med bogveck har ingen större funktion då de sitter helt felplacerade.

Du ska nog ha S då, har M till min som har en rejäl hingstnacke.

I de flesta fall verkar de som att de är stora i strl men på större hästar som normalt drar störa storlekar verkar det som att man får gå upp en strl.... Skumt, men nu när du säger det så minns jag att storpållan har 155 i vanliga täcken (ibland även 145) men i Amigo fick hon ha 160! Har inga Hööks täcken så jag vet inte hur de är jämfört med dessa men i jämförelse till tex Rhino wug....

Teij: Min pålla har M i halsen och hon drar 135 i täcken och har rätt kort men relativt grov hals. Tror du ska ha S i halsen

ta hellre en stl större i halsen, den blir i stort sett bara rymligare neråt än längs med.

Jag tog xl till rhinotäcket jag köpte nyligen. L har hästen i vintertäcket och den är aningen trång i halsen men exakt lika lång!

Provar med S i halsen. Passar det inte kan ja ju alltid åka in o byta om jag lagt något mellan hästen så inte hår eller liknande fastnar. Tack för er hjälp allesammans =)

Liknande trådar

Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 930
Senast: Görel
·
M
Utrustning Var ute efter ett halvhals innetäcke, typ 250-300g. Men det enda som jag kan hitta är ju hela 550g!!! "jumbo" eller nåt. Alltså, jag... 2
Svar
20
· Visningar
2 305
Senast: -moa-
·
P
Utrustning Hmm ja man kanske skulle ta o söka hjälp för sin täckesmani o shopping :rofl: Va i hästaffären (Börjes) igår o skulle köpa ETT...
Svar
18
· Visningar
1 366
Senast: lakrits
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka