Bukefalos 28 år!

Ammoniak lukt???

J

Japanesen

Hejsan!

Har ett så stort problem, det luktar riktigt illa i toaletten, det är som en riktigt stickande lukt och luktar som ammoniak!
Lukten kommer från kattlådan, först trodde vi att det var kattsanden det va fel på så vi köpte ett annat, men lukten kom tillbaka efter att Gustav var och kissade då prövade vi om det va så att man kanske skulle köpa en ny kattlåda så det gjorde vi men det funkade inte heller! :crazy:
Finns det någon som vet vad som är fel och hur man behandlar detta??

Katten är halv perser, halv bondkatt är 8 år och väger ca 7-8 kg

Man vågar knappt att gäster ska gå in på toaletten då dom efter toalettbesöket "säger USCH vad det luktar och sticker i ögonen" :cry:
 
Sv: Ammoniak lukt???

Finns kattdeo för toalådor på typ zoo affärer, antingen grön eller rosa. Är ett doftpulver du sätter i lådan som tar bort stanken :D
 
Sv: Ammoniak lukt???

Men jag har aldrig kännt en sådan lukt hos någon annan som har en katt! Har själv en egen katt och det luktar absolut inte sådär!

Det kanske har med hans ålder och göra, gammal och överviktig? :confused:

Finns det någon som har en annan lösning?
 
Sv: Ammoniak lukt???

Är han kastrerad? Har ni testat olika sandsorter? Har det kommit på senare tid? I så fall kanske ni borde ringa veterinären, det är ju inte ovanligt med urinproblem på äldre kastrerade hankatter. Se till så att han dricker ordentligt också, starkt lukt brukar ju betyda att det är koncentrerat. Drygt 2,5 dl/dygn brukar en katt dricka.
 
Sv: Ammoniak lukt???

MissFideli skrev:
Är han kastrerad? Har ni testat olika sandsorter? Har det kommit på senare tid? I så fall kanske ni borde ringa veterinären, det är ju inte ovanligt med urinproblem på äldre kastrerade hankatter. Se till så att han dricker ordentligt också, starkt lukt brukar ju betyda att det är koncentrerat. Drygt 2,5 dl/dygn brukar en katt dricka.


Vi har testat så otroligt många sandsorter men inget ger resultat, lukten har kommit under dom senaste 1-2 åren.
Jag ringer veterinären och kollar så får vi se hur det slutar!

Tack så mycket för svaren!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
20 788
Senast: kolblakkur
·
Katthälsa Hej! Jag har ett bekymmer jag försökt få bukt med länge men har inte hittat nån bra lösning än, och det är dålig lukt av kattlådorna...
Svar
7
· Visningar
2 152
Senast: Holly92
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 163
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 255
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp