Amningshjälpen - partiska eller stöttande?

Sv: Amningshjälpen - partiska eller stöttande?

pepp är väl bra, men när barnet inte ens är i närheten av att ta bröstet på BB utan bara vrålar, personalen nyper i bröstvårtorna så det bara gör ont och är obehagligt, barnet tvärvägrar ens försöka ta bröstet trots att det är vrålhungrigt. Detta pågår i flera dagar och ingen mår bra av det.
Det är inte stöttning, det är rabiata försök att försöka få igång något som aldrig kommer fungera ändå, pga att barnet har helt fel sugteknik kombinerat med att mamma har bröstvårtor som är svåra att få tag runt.
Detta är min egen erfarenhet och jag minns fortfarande hur dåligt jag mådde av det, som nybliven förstagångsmamma.

Ja, det är ofta jobbigt att amma i början, men det finns ju liksom gränser för vad man ska härda ut med. Prio ett är att barnet får näring och att mamma mår bra.

Nej för 17 är det så det går till är det ju helt galet - håller med till fullo!

Liknande trådar

Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 216
Senast: Amha
·
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 430
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
2 083
Senast: Ninnurur
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 939

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka