Bukefalos 28 år!

Amstaff = Lat?

Sv: Amstaff = Lat?

angelwings, ja visst är hon söt? tycker ni gör helt rätt som funderar på amstaff:)

jessivega: Hon tackar och bockar:)
 
Sv: Amstaff = Lat?

Det är förvisso en helt annan ras men min jaktgolden tog jag över som 2åring. När hon kom låg hon bara i hundsängen, blev förvånad om man pratade med henne och hade noll förväntingar på människorna runt omkring. När vi gick ute så travade hon på i sin egen lilla värld och titta klurigt på mig när jag bad henne följa med mig. Hon var liksom lite... likgiltig. Hon lekte dock friskt med min andra hund. Loka var ranglåg och kastade sig på rygg om man pratade för hårt med henne.

Med tiden så märkte hon att hon fick leka, busa och härja. Och efter det har hon bara växt. Idag kommer hon fram och kräver uppmärksamhet, högljutt! :D

Det är väl klart att hunden betedde sig som den gjorde hos ägare, för det är ju hon som format hunden? :) Medvetet eller omedvetet.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 597
Senast: Hazel
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 237
Senast: AbCdE
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 763
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 596

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp