Analoga objektiv till digitala hus?

Fossing

Trådstartare
Det här kanske är en jättedum fråga, men jag hittade mina fem Canon-objektiv som jag använt till mina två analoga hus, och funderar på om de passar på ett digitalt hus? Tex en 1000D eller liknande, alltså inga dyrare hus.

:D

Sv: Analoga objektiv till digitala hus?

vad heter objektiven? jag tror alla ef/af funkar men har 1000D autofokusmotor? Risken är väl att du bara kan fokusera manuellt även om dom passar....

vad heter objektiven? jag tror alla ef/af funkar men har 1000D autofokusmotor? Risken är väl att du bara kan fokusera manuellt även om dom passar....
EF-gluggar har egen fokusmotor så den biten är inte något problem, tror inte någon canongeneration haft motorn i huset. Jag använder iaf alla mina EF-objektiv som jag kört med EOS5: or (film) till nyare digitala hus.:)

Tack båda! Ska se vad det är för slags objektiv Men chansen är alltså stor att det funkar?
Jag kör nästan alltid manuell fokus så det spelar inte så stor roll. Men det hade ju varit himla smidigt att slippa köpa fem olika objektiv TILL! :D

jag har just fått ett gammalt 135 STF (canon, ja. hade det varit ett minolta som passat hade jag dött.) och det funkar alldeles utmärkt. lite högljudd och långsam autofokus bara.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 883
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 290
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 482
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
714
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka