ancistrusägg???

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Skumbananen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 2 494
S

Skumbananen

Vi har fått någon slags ägg i vårt akvarium och vi misstänker starkt att det är våra ancistrusars. Hur ser deras ägg egentligen ut? Dessa är mycket runda, lite orangefärgade, 1-2 mm i diameter. Kan det stämma?
Hur lång tid tar det innan de små kommer?
Och sista frågan, är våra neontetror ett "hot" mot äggen?

Sv: ancistrusägg???

Ja, det skulle kunna vara ancistrusägg. De ser ut ungefär så här, men kan även vara ljusare.

Ancistrus_egg.jpg

Neontetror brukar väl inte vara något större hot mot äggen tror jag... Dessutom brukar malhannen vakta dem noga.

Sv: ancistrusägg???

Det är garanterat såna ägg!
Hur är det med botior då, är de "äggätare"? Hoppas Malte vaktar noga. Brukar äggen gömmas? Vi har bara sett några och de är förvunna nu.

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
17
· Visningar
718
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
557
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 498
Senast: Tiger tok
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 144
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka