Andis klippmaskin

Sv: Andis klippmaskin

Undrar samma sak. Lägger till en fråga: om nån har den, vad klipper ni för hästar med den? Tunnpälsade saker, eller klarar den lite mer pälsbollar?

Kan tillägga att modellen jag funderar på är AGC2 Super 2-speed Horse Clipper.

Ska bara klippa mina egna hästar.

Jag beställde den för två veckor sedan från USA, kan ju berätta hur den är när den kommer. Jag har beställt några andra saker för 4 veckor sedan från USA, visserligen från en annan leverantör, men det verkar ta lång tid innan sakerna anländer... jag ska klippa 1-2 hästar några gånger per säsong är det tänkt.

då har du gjort nåt dumt. :p jag tänkte också beställa en från usa för det är mkt billigare MEN så kom jag på att dom inte har samma el och kontakter där.... dvs den skulle inte funka här! usa har 120 volt. går att beställa adapter från usa, problemet är att dom inte är gjorda för att ta mer än 35-50 watt och en klippmaskin lär ju vara mer än det.. :(

*Ihopp om att det trillar in fler kommentarer*

En i stallet har en sådan och den verkar käck. Sett att den verkar säljas i "två" uppsättningar. Som hästklipp och som hundklipp.

Den i stallet har en "hästklipp" variant den det borde väl i grunden vara samma maskin? Har förökt leta och hitta olika skär. Den jag sett har ett riktigt trevligt brett skär.

Hej!

Vi har en i stallet där jag står. Den har använts till klippning av smådjur och funkat bra. Nu lånar jag den för att klippa av pälsen på benen på min mugghäst och jag tycker helt ärligt att den suger. Den klarar knappt av den korta redan klippta pälsen, den lite längre benpälsen är ännu svårare att få med, där får man klippa flera gånger. Pälsen fastnar hela tiden mellan skären- som ska gå att få isär, men är halvt omöjliga. Jag misstänker att det inte skulle gå att klippa min pälsboll med apparaten, för den känns väldigt trött redan efter 2 klippta "underben",men jag kan ha fel.

/ lavinia, som lånar en riktigt klippmaskn för den "riktiga" pälsen

Sverige har väl mer el i kontakterna? Det kommer säga poff och så kommer maskinen inte att fungera mer.

Om du klickar på Svar på Sv: Andis klippmaskin av Centaur #9 så märker du att det var det inlägget jag svarade på, men det framgick inte riktigt att Sverige har mycket mer i kontakterna så jag förtydligade det lite.

Den fungerar på alla pälsar, den är tyst och bra.

Själv har jag en sladdlös Avalon.:D

Jag misstänker att det inte skulle gå att klippa min pälsboll med apparaten, för den känns väldigt trött redan efter 2 klippta "underben",men jag kan ha fel.

/ lavinia, som lånar en riktigt klippmaskn för den "riktiga" pälsen

Fast det gick väldigt bra med den vi har i vårt stall (låter som på min mammas gata).
Och jag har en pälsboll. Hon är helt klart en förklädd islandsponny eller något. På sommaren ser hon så korthårig och fint ut, sedan förvandlas hon till en 170 cm långhårig ponny. Otroligt tät och lång päls.

Hon har svårt att fixa de lite större maskinerna som låter. Med denna Andisen 2 super något gick det bra.

Liknande trådar

Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
764
Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
760
Senast: jemeni
·
Utrustning Skulle vilja ha lite tips av er som använder airbag väst. Har scrollat förbi någon modell som även hade skydd för nacken men hittar inte...
Svar
2
· Visningar
258
Senast: co-SMAD4
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 895
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025