Ändra bomvidd - Pfiff Amaretto

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Ipomea
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 2 058
I

Ipomea

Jag har hört att man kan värma om bommen på denna. Sadeln måste då skickas till fabriken i Tyskland.

När jag nyligen lämnade in en Kieffer för omvärmning, påstod sadelmakaren att detta inte går att göra med Pfiff-sadlarna. Dom byter helt enkelt ut bommen istället. Stämmer detta? Någon som vet?

Sv: Ändra bomvidd - Pfiff Amaretto

Sadelmakaren har rätt. Ändring av bommen genom värmning förutsätter en plastbom, bommen i Pfiff är trälaminat. Det går alltså inte. Jag tror inte ens att dom byter bom, jag har hört att dom bara pressar isär framvalvet och nitar fast ett annat jarn i.

Sadelmakaren har rätt. Ändring av bommen genom värmning förutsätter en plastbom, bommen i Pfiff är trälaminat. Det går alltså inte. Jag tror inte ens att dom byter bom, jag har hört att dom bara pressar isär framvalvet och nitar fast ett annat jarn i.

Jag har hört flera varianter! :D Har hört att det är samma typ av bom i Kieffer, Pfiff och Kenatur (som numera tydligen görs av Pfiff...?). Sant? Inte en susning, men det känns som en skröna.

Jag har fått höra av försäljare till Pfiff att det är en stålförstärkt glasfiberbom.
Hur det ligger till med den saken kanske jag kan berätta inom en snar framtid. Får jag inte ett positivt besked från Pfiff i Tyskland kommer den att öppnas och kasseras (en Amaretto). Då kan jag ju meddela vad som i själva verket finns innanför skalet.

//Alice

När jag köpte sadeln sa säljaren att det är glasfiberbom i.

Glöm inte att meddela oss resultatet!
//Nyfiken Amanda som också ängnat tid åt att sprätta sadlar

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 231
Senast: super
·
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 755
Senast: Oknytt
·
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
24 111
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är... 2
Svar
25
· Visningar
12 689
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka