Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Är det någon som vet hur mycket man kan ändra storleken på en prestige sadel genom att värma om den? Kan man t ex få en smal sadel att bli en vid eller vad finns det för begränsningar?
Du kan ju kolla med Arken Zoo i Skara. De har en sådan maskin som man värmer om bommar i, så det borde ju rimligen veta en del om det också. Dit är det ju inte så jättlångt heller, om du vill lämna in den.
Javisst kan du göra en smal bom vid. Jag har hört att du kan ändra bommen 4 gånger. Verkar vara lite olika besked om det. Ska höra med min sadelmakare imorron när hon kommer.
Jag är också kanske på väg att köpa en Prestigesadel. Sadelutprovaren som var hos mig sa att man kan värma om bommen många gånger. Det är livstids garanti på bommen så nog borde man kunna göra det? Man kan beställa upp till storlek 38 och man kan tydligen bredda den ännu mer än så (men det är nog riktigt brett i såna fall).
Rekommendationen på ca tre gånger gäller glasfiberbommar generellt. Glasfuberbommarna är känsliga. Prestige har emellertid livstidsgaranti på sina bommar (otroligt ovanligt på bommar och då inte minst på glasfiberbom) så det är bara att köra.
De enda bommar du kan ändra hur mkt som helst hur många gånger som helst är de ställbara teäbommarna som bla finns i Harry Dabbs sadlar (livstids garanti)
Anledningen att jag undrade är att jag precis har köpt en Prestige Top Dressage som ursprungligen var en 32:a men som sedan har blivit omvärmd till en 36:a. Det jag var lite orolig för var att den redan var vidgad så mycket som det går så att det inte skulle gå att göra den ännu större, men det verkar inte vara någon som tror att det skulle vara något problem med det eller?
Nejdå! Den går att vidga igen! Det står ju på kåpan på vänster sida hur många gånger det är gjort med. Det stämplas/etsas eller nåt sånt i lädret där, under de ursprungliga siffrorna.
Svarar, för jag har också en TD....
Tycker den ger jättebra stöd utan att man sitter för låst! Stora knästöd men inte överdrivet djupt säte. Jag gillar den så mkt att min nya hoppsadel (en Prestige Sidney) numera bara hänger i sadelkammaren...
Kan bara instämma i det Centaur redan skrivit. Jag är helförälskad i min nya sadel. Köpte den visserligen i förrgår så jag har inte hunnit rida så mycket i den men det är helt klart en av de bästa sadlar jag suttit i. Rekommenderas!
Hästnyheter Men du säger ju precis det i meningen jag fetat ovan? Min kommentar var att det ju liksom inte händer - från storlek 38 finns det oftast...
Ekonomi & Juridik Idag finns ett register :)
Det är borttaget med tiden.
Jag har sett "postfack"s lösningen, där varje hästägare bara kommer åt sitt...