Ändra registreringsvikt på släp?

Sv: Ändra registreringsvikt på släp?

Med tanke på allt jag sett under åren så är det bara att konstatera att en stor del av dem som skjutsar djur saknar hjärna.:crazy: Jag får lämna det med den slutsatsen.

Under alla år kan jag säga att många som är i trafiken - oavsett fordon - saknar förmåga till logiskt tänkande och konsekvensuträkning.

*kl*

Om det på ett släp tillverkat 1995 står på transportstyrelsens hemsida "TOTALVIKTEN SÄNKT GENOM BYTE AV KULHANDSKE", innebär det att man kan höja upp totalvikten igen genom att endast byta kulhandske? (och hur vet man då vilken typ av kulhandske man ska byta till?) Krävs det intyg från tillverkaren också?

*kl*

Om det på ett släp tillverkat 1995 står på transportstyrelsens hemsida "TOTALVIKTEN SÄNKT GENOM BYTE AV KULHANDSKE", innebär det att man kan höja upp totalvikten igen genom att endast byta kulhandske? (och hur vet man då vilken typ av kulhandske man ska byta till?) Krävs det intyg från tillverkaren också?

Tillverkningsintyg krävs alltid för registreringsbesiktning.

Liknande trådar

Fritid Jag kan inget om däck och fälg. Jag förmodar att jag behöver byta ut vinterdäck (dubbdäck) som sitter på superrostig fälg och där däcken...
Svar
16
· Visningar
1 583
Senast: illusion
·
Utrustning Ny bil är beställd, totalvikt 2380 kg. Med utökat B-kort får jag dra 4250 kg vilket lämnar 1870 kg till släpet (om jag inte tolkat... 2 3
Svar
55
· Visningar
5 433
Utrustning Äntligen ska jag byta ut mitt gamla Boj släp mot ett nyare och fräschare! Men som alltid så finns den stora frågan, vad ska man välja...
Svar
9
· Visningar
2 082
Senast: fio
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte... 2 3
Svar
49
· Visningar
12 886
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stärka 3 åring
  • Fördelar/ nackdelar med tinker?