ändrade middagsplaner

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare vickis-pajala
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 2 096
Sv: ändrade middagsplaner

Jag har två tjuvar hemma nu, har lärt mig att aldrig lämna något framme som de kan tänkas vilja äta. Det är precis som när barnet var litet, jag lärde mig att inte ha dukar på borden osv. Tidigare hade jag en afghanhanne som var en riktig tjuv också, vid ett tillfälle hade vi fixat två stora julskinkor ( för stora för att få in i kylen ) som vi placerade uppe på en hög frys inne i ett annat rum med en dörr som var näst intill omöjlig att få upp om man inte vägde runt 300 kg samt med flera lager plast runt för att det inte skulle lukta. Sedan åkte vi iväg för att uträtta några ärenden...När vi kom tillbaka hittade vi en mycket mätt hund i hallen, en öppen dörr in till förrådet och bara en av 5 kg skinkorna låg kvar uppepå frysen, den andra var nästan slut och låg på golvet i köket. De brukar ju säga att afghanen är inte en hund, utan en blandning av katt, apa och giraff. Katt för självständigheten, apa för tjuverierna och clownerierna samt giraff för räckvidden. Så nu vet ni vad jag har. Men ett tips, låt allt fryst tina inne i kylskåpet, det tar lite längre tid men du gör ju även miljön en tjänst genom att du spar energi.

Min svärfar preparerade smörgågsar med mycket stark senap som han la ytterst, efter ett har stulit ett par stycken sådana så konsterade hundarna att även om det svärfar åt luktade gått så smakade det päckel.

Tiken som var matfixerad gick det aldrig att matsäkra helt, det var galler som gällde in till köket.

jag har inte berättat historien om när loke stal min senapsflaska och sörplade i sig allihop? det enda han inte gillar är ren citron (en och annan klyfta kan dock slinka ner), kaffe och snus. allt annat går ner. även riktigt stark mat.

jag har inte berättat historien om när loke stal min senapsflaska och sörplade i sig allihop? det enda han inte gillar är ren citron (en och annan klyfta kan dock slinka ner), kaffe och snus. allt annat går ner. även riktigt stark mat.

Kallas Loke för Focus ibland? Stor, black and tan? Inte? :D

han gör så gott han kan och försöker skaffa mörka tantecken varje gång han ser ett dyhål. dumma dumma matte som inte förstår vem han försöker likna ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fri tillgång på torrfoder?
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka