Andrahandsuthyring till mer än en person

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare MJLee
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 811

MJLee

Trådstartare
Behöver hjälp med en fråga. Jag ska hyra ut min lägenhet i andra hand till två vänner. Skriver jag kontrakt med bara en av dem eller med båda? Jag tänkte köpa ett standardkontrakt i en bokhandel, men ska det vara två kontrakt eller ett? Om de varit ett par så naturligtvis bara ett men eftersom de är vänner? :idea:

Du måste kolla att din hyresvärd/bostadsrättsförening tillåter andrahandsuthyrning överhuvudtaget. Normalt brukar man få hyra ut ett kortare tag för att t.ex pröva sammanboende, tillfälligt arbete på annan ort etc..... Troligtvis tillåter man bara 1 andrahandshyresgäst (sedan kan ju den ha en sambo/partner).

Du måste kolla att din hyresvärd/bostadsrättsförening tillåter andrahandsuthyrning överhuvudtaget. Normalt brukar man få hyra ut ett kortare tag för att t.ex pröva sammanboende, tillfälligt arbete på annan ort etc..... Troligtvis tillåter man bara 1 andrahandshyresgäst (sedan kan ju den ha en sambo/partner).

Tillstånd från BR är redan fixat så det är inga problem. Utan frågan är mer, ska jag skriva två separata kontrakt med båda hyresgästerna/vännerna eller räcker det med att jag skriver samma kontrakt med en av dem?

Liknande trådar

Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 218
Senast: Twihard
·
Mat Två skotska vänner ska fira bröllopsdag i Stockholm i början av december och har frågat mig om restaurangtips. Jag är inte jättebra på...
Svar
6
· Visningar
625
Senast: EmmaN
·
Juridik & Ekonomi När jag vaknade härom morgonen stod min granne på min uteplats, utanför lägenheten (markplan), och glodde in genom mitt sovrumsfönster... 2 3
Svar
44
· Visningar
4 782
Senast: jemeni
·
Hemmet Efter att ha haft min älskade etta på Södermalm i över 23 år har jag nu bestämt mig för att sälja den då jag inte bott i den på snart...
Svar
17
· Visningar
902
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Bildtråd