Idag insåg jag att sommaren var här och folk badar och alltså är mitt favoritställe att promenera på förstört... Vi äger visserligen marken och det är en arbetsplats men eftersom det är vatten och sand så badar folk, och eftersom det inte är en badplats så tar folk även med sina hundar... Hundarna springer lösa och jag törs då helt enkelt inte gå förbi med våran valp. Med våran gamla hund gick jag som jag ville eftersom jag litade på honom men jag har ingen lust att gå med lös valp och stora hundar kommer framrusande och varken jag eller valpen har en aning om de bara vill hälsa eller äta upp honom... Jag vet ju inte heller om de är friska...
Hur gör ni bland andra lösa hundar? Jag höll mig på avstånd och släppte inte våran valp lös trots att han i vanliga fall följer mig hack i häl, men jag kände mig inte säker på att han skulle komma till mig om han blev jagad eller om han bara skulle springa. Det är mycket möjligt att hundarna idag var jättetrevliga och lydiga och det inte hade varit något problem men jag vill inte ens prova.
Så nu får jag ge mig ut på andra ställen där jag slipper folk som jag inte vet vad de har för hundar och hålla mig till hundar och ägare som jag litar på...
Hur gör ni bland andra lösa hundar? Jag höll mig på avstånd och släppte inte våran valp lös trots att han i vanliga fall följer mig hack i häl, men jag kände mig inte säker på att han skulle komma till mig om han blev jagad eller om han bara skulle springa. Det är mycket möjligt att hundarna idag var jättetrevliga och lydiga och det inte hade varit något problem men jag vill inte ens prova.
Så nu får jag ge mig ut på andra ställen där jag slipper folk som jag inte vet vad de har för hundar och hålla mig till hundar och ägare som jag litar på...